La Fundació Banesto vol canviar el món. Per això, el seu programa Imagine ha actuat com a catalitzador d’idees, i després de concloure la primera fase del seu desenvolupament, ha presentat les idees generades pels seus 12 participants durant la seva estada a San Francisco en els àmbits de la mobilitat urbana, la publicitat del futur, l’experiència de compra i la roba intel·ligent.

La primera d’aquestes idees versa al voltant del futur de la mobilitat urbana. En concret, tres participants han desenvolupat en col·laboració amb Iniciativa BMW, IED Barcelona i Institut Cerdà, un projecte que proposa incorporar a la ciutat un nou mitjà de transport anomenat “Slide”, que permet moure com si es practiqués esquí de fons amb unes sabates amb nanovibradores, pals d’esquí amb activadors i un casc amb visera de realitat augmentada.

La segona d’elles té a veure amb la publicitat, ja que altres participants juntament amb McCann Worldgroup han ideat un projecte perquè el consumidor rebi només la publicitat que li interessa en cada moment, mitjançant un ajudant virtual carregat amb el perfil personal i les preferències de cada usuari, constantment actualitzat.

Un altre dels projectes està relacionat amb l’experiència de compra, ja que, en col·laboració amb Cink, els alumnes proposen convertir els aparadors en botigues en línia obertes 24 hores, en què el consumidor pot seleccionar el producte que li interessa i decidir quan va provar .

I l’última de les propostes recull el concepte de roba intel·ligent 2.0 amb Innovalley, i es refereix a un sistema connectat d’elements tèxtils intel · ligents, pensat per ajudar l’usuari a descansar de forma òptima. Tot dissenyat per aconseguir un somni eficient i reparador, així com un despertar natural i plaent.

El programa ‘Imagine’ es porta a terme amb participants de diferents edats, nacionalitats i formació, elegits de diferents universitats i empreses espanyoles (McCann World Group, IED Barcelona, ​​Universitat de Deusto, EOI, Fundació Inlea), que desenvolupen les seves idees amb el suport d’experts de les empreses més innovadores del Silicon Valley (Google, IDEO, HP, etc.), així com de mentors pertanyents al claustre acadèmic de la Universitat de Stanford.

Data d’elaboració: 13/10/2011
Font: notícia www.muypymes.com, 06/10/2011
Fotografia: logo Imagine Fundació Banesto