Les xarxes socials han revolucionat tot: la forma de comunicació, la manera de buscar informació i també la forma de buscar feina.

Per què buscar feina a les xarxes socials? Progressivament augmenta el número de reclutadors que van al buscador per saber quelcom més sobre els candidats, observen els seus perfils a les xarxes socials i blogs per trobar talent o per a desestimar candidatures.

Cada cop més, les empreses consideren positivament a treballadors amb coneixements en l’ús de les xarxes socials i blogs per a que es converteixin en ambaixadors de la marca. Centra’t en treballar i cultivar una imatge personal i professional amb l’objectiu de captar l’atenció d’empreses, headhunters i reclutadors.

Ara passem de la teoria a la pràctica amb aquests 7 consells que poden ajudar-te a trobar feina a les xarxes socials:

1.- El tema personal pot aportar o restar

Tingues cura del teu llenguatge, les formes i la teva imatge com si estiguessis en un auditori ple de reclutadors.

2.- Qualitat vs Quantitat

Construeix una xarxa de contactes que aportin valor al teu perfil.

3.- La teva marca personal ho es TOT

Considerar el teu perfil com una marca t’ajudarà a tenir una percepció més àmplia, a definir objectius, escollir un to de comunicació amb el que donis difusió dels teus valors, la teva visió i missió.

4.- Actitud de corredor de fons

Buscar feina a les xarxes socials requereix de manteniment, constància, perseverància i paciència. Mantenir una actitud positiva i visualitzar la meta com fan els corredors o esportistes t’ajudarà a control·lar, superar i reorientar els teus pensaments per a aconseguir el teu objectiu.

5.- “El llenguatge és el vestit dels pensaments” (Samuel Johnson)

Les conseqüències d’un comentari negatiu resten a la teva reputació online. Sigues professional i pensa abans de publicar.

6.- Participar i conversar

Segeuix temes de debat a Twitter o a LinkedIn i demostra el que saps amb comentaris i recomanacions.

7.- Interactua i guanyaràs

Repiular, respondre, recomanar i comentar continguts d’empreses i experts del teu sector col·laborarà a augmentar la teva visibilitat, generar curiositat cap al teu perfil i fomentar possibles col·laboracions.

Per continuar llegint la notícia, cliqueu l’enllaç.

FONT: 20 MINUTOS