Les xarxes socials han revolucionat tot: la forma de comunicació, la manera de buscar informació i també la forma de buscar feina.
Per què buscar feina a les xarxes socials? Progressivament augmenta el número de reclutadors que van al buscador per saber quelcom més sobre els candidats, observen els seus perfils a les xarxes socials i blogs per trobar talent o per a desestimar candidatures.
Cada cop més, les empreses consideren positivament a treballadors amb coneixements en l’ús de les xarxes socials i blogs per a que es converteixin en ambaixadors de la marca. Centra’t en treballar i cultivar una imatge personal i professional amb l’objectiu de captar l’atenció d’empreses, headhunters i reclutadors.
Ara passem de la teoria a la pràctica amb aquests 7 consells que poden ajudar-te a trobar feina a les xarxes socials:
1.- El tema personal pot aportar o restar
Tingues cura del teu llenguatge, les formes i la teva imatge com si estiguessis en un auditori ple de reclutadors.
2.- Qualitat vs Quantitat
Construeix una xarxa de contactes que aportin valor al teu perfil.
3.- La teva marca personal ho es TOT
Considerar el teu perfil com una marca t’ajudarà a tenir una percepció més àmplia, a definir objectius, escollir un to de comunicació amb el que donis difusió dels teus valors, la teva visió i missió.
4.- Actitud de corredor de fons
Buscar feina a les xarxes socials requereix de manteniment, constància, perseverància i paciència. Mantenir una actitud positiva i visualitzar la meta com fan els corredors o esportistes t’ajudarà a control·lar, superar i reorientar els teus pensaments per a aconseguir el teu objectiu.
5.- “El llenguatge és el vestit dels pensaments” (Samuel Johnson)
Les conseqüències d’un comentari negatiu resten a la teva reputació online. Sigues professional i pensa abans de publicar.
6.- Participar i conversar
Segeuix temes de debat a Twitter o a LinkedIn i demostra el que saps amb comentaris i recomanacions.
7.- Interactua i guanyaràs
Repiular, respondre, recomanar i comentar continguts d’empreses i experts del teu sector col·laborarà a augmentar la teva visibilitat, generar curiositat cap al teu perfil i fomentar possibles col·laboracions.
Per continuar llegint la notícia, cliqueu l’enllaç.
FONT: 20 MINUTOS