AB-Biotics, empresa amb seu al Parc Tecnològic del Vallès, ha aconseguit un acord amb la marca Aceto Corporation per llançar un dels seus productes estrella a EUA i Canadà. Amb l’operació, la cotitzada al Mercat Alternatiu Borsari (MAB) millora la seva diversificació geogràfica i espera uns ingressos addicionals d’uns 3,5 milions d’euros a l’any.

El producte escollit per la biotecnològica per “fer el salt” ha estat el seu probiòtic AB-Life. Un compost anticolesterol que podria gaudir d’un ampli acolliment al mercat nord-americà, ja que segons l’American Heart Association més de 100 milions d’adults només a EUA tenen uns valors de colesterol en sang per sobre dels límits fixats pels metges com a saludables.

L’acord d’exclusivitat de la cotitzada cerdanyolenca amb Aceto Corporation té un període de vigència inicial de tres anys i mig renovables. Així, segons els primers càlculs d’AB-Biotics, la seva ‘aventura americana’ podria suposar ingressos per uns 12 milions d’euros per a les arques de la companyia en aquests primers anys. S’espera que el producte anticolesterol comenci a comercialitzar-se tant a EUA com a Canadà en els propers sis mesos.

AB-Biotics va tancar la sessió d’ahir amb alces de l’1,7% en la seva cotització per superar la cota dels 1,8 euros per acció. La biotecnològica cotitza en el MAB dins de la modalitat de ‘fixing’, que aglutina en dues úniques creus -al migdia i a les quatre de la tarda- totes les ordres que sobre el valor es van formulant al llarg del dia.

 
Font: notícia de www.elboletin.com 02/08/2012