El projecte “Ad on demand”, guanyador del concurs Generació d’Idees 2012
El Passat divendres 29 de juny, va tenir lloc a l’edifici Eureka l’acte de lliurament del concurs Generació d’Idees.
Aquest programa pretén contribuir a fomentar l’esperit emprenedor, la cultura de la innovació i donar Suport a modelar els idees dels investigadors de l’Escola d’Enginyeria de la Universitat Autònoma de Barcelona. La primera edició del Programa Generació d’Idees, impulsat pel Parc de Recerca UAB, va concloure el passat divendres 29 de juny amb la cerimònia de lliurament de premis a les tres idees de negoci més innovadors. Durant l’acte, els cinc finalistes del programa van presentar el seu projecte davant d’experts en valorització d’idees de Negoci de base tecnològica.
El projecte Ad on Demand, dels investigadors Marc Pedersoli, Pep Gonfaus, Jordi Gonzalez i Xavier Roca, serà el guanyador del concurs. Aquest premi suposa 1 aportació econòmica de 2500 euros i un periode d’Incubació a l’edifici Eureka perque puguin convertir la seva idea en una oportunitat de negoci. Ad on Demand proporciona solucions per afegir valor a la imatges de vídeo, per mitjà de descripció de text dels Objectes Presents en la seqüència de vídeo. En Concret, proposa noves formes de publicitat per a les televisions intel • ligents que permetin que qualsevol espectador pugui sol • licitar la informació comercial de qualsevol producte que apareix a els programes de televisió.
El Segon premi el va Obtenir Projecte Knowxel, una plataforma crowdsourcing destinada a oferir un servei de resolució de tasques demandades paper client involucrant la recol • lecció, interpretació i anàlisi de dades en forma massiva, desenvolupada pels investigadors Ariel Amato, Felipe Lumbreras i Angel Sappa . I el tercer premi va ser per Amblife, dels investigadors Edèn Corrales, Jordi Marín i Mònica Ramírez, que és un sistema basat en sensors de detector de caigudes d’Alta fiabilitat gràcies al Myspace dels año avenços Tecnològics Combinats AMB nous algorismes de detecció de patrons de moviment.
El jurat que va valorar els projectes estava format pel Dr. Jordi Marquet, director general del Parc de Recerca UAB, la Dra. Glòria González, vicerectora de Qualitat i ocupabilitat de la UAB, el Dr. Ivan Martínez, vicegerent de Recerca de la UAB , el Sr. Juan Pérez, director de La Salle-Technova; la Sra. Elena Rico, directora de Relacions Institucionals de La Caixa Capital Risc, el Sr. José M. Pina, director d’ Emprenedoria de la Xarxa de Business Angels Keiretsu; i el Sr. Toni Laserna, fundador de l’empresa DLM.
Èxit de Participació
Una vintena de grups Formats per investigadors de l’Escola d’Enginyeria de la UAB van participat en aquesta primera edició del Programa. A més d’optar als tres premis del concurs, els participants van Tenir l’oportunitat d’assistir durant tot el mes de juny a diferents sessions formativas sobre formes jurídiques, propietat intel • lectual, tècniques de presentació, màrqueting, etc., que els van permetre adquirir els coneixements necessaris per a l’elaboració del pla de negoci de la seva idea. Entre els diferents Projectes presentats, hi havia una gran varietat d’idees, que anaven des d’aplicacions Mòbils per facilitar la conducció o l’intercanvi d’informació, fins a dispositius per millorar la seguretat i els condicions d ‘vida de la tercera edat o mini-hivernacles adaptables a l’estètica il ‘espai de la llar, entre d’Conselleria.