Investigadors del Centre de Visió per Computador (CVC) han desenvolupat Verisize, una aplicació que, a partir d’una base de dades de 50.000 persones, permet saber de forma fàcil i ràpida la talla d’un usuari per a qualsevol marca comercialitzada en botigues de roba on-line. Per a comercialitzar-la, el CVC i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) han creat l’spin-off Cloud Sizing Services.

Verisize és una eina d’ús senzill i d’alta precisió. L’usuari únicament ha d’introduir la seva alçada, pes i edat i escollir la seva complexió entre sis possibles perfils que el sistema li proporciona, sense necessitat de prendre’s les mides cada vegada ni utilitzar complexes guies de mesura de talla. L’aplicació processa la informació i indica la talla exacta per a la peça i marca seleccionada. Aquesta eina està disponible i es pot provar a la seva web: http://www.verisize.com/.

Per al seu desenvolupament, els investigadors han estudiat les característiques antropomòrfiques de més de 50.000 persones de complexions diferents amb les que ha estat possible el modelatge estadístic del cos humà. El model desenvolupat permet que a mesura que un usuari introdueixi dades bàsiques (pes, alçada, edat i complexió) es vagi adaptant i creant un maniquí virtual amb l’aparença de l’usuari. Aquest maniquí és el que permet saber la talla que millor s’adapta a la peça triada.

Per a comercialitzar Verisize, el CVC i la UAB han creat Cloud Sizing Services, una spin-off -la sisena del centre- que ja està treballant en el desenvolupament d’altres sistemes automàtics per a la generació de mesures corporals.

Augmentar el consum, reduir les devolucions

La nova aplicació del CVC neix per satisfer la necessitat dins d’un mercat en el que intercanviar béns i serveis a través d’Internet és cada cop més comú. Hi ha productes que segueixen sense trobar un equilibri entre oferta i demanda a causa dels riscos que suposen per al consumidor. La indústria de la moda és una de les més afectades per aquests riscos, com ara no poder tocar la peça, no poder-se-la emprovar o no encertar amb la talla adequada. Així mateix, la diferència entre marques i estàndards de talles provoca confusió i errors en l’elecció.
 
Segons dades de l’IMRG (Interactive Media in Retail Group), associació del Regne Unit de la indústria de l’e-Retail, les devolucions que es realitzen en la compra on-line de moda oscil·la entre un 15% i un 40% de les transaccions, fet que genera despeses de transport, deteriorament de la imatge de marca i caiguda de vendes per repetició. El propòsit d’aquesta nova aplicació és facilitar la compra a l’usuari i reduir les devolucions per problemes de talla. Els investigadors han pogut estimar un augment de fins a un 40% en el marge operatiu i d’un 100% en el marge net de les botigues on-line.

 

Font i fotografia: www.uab.es 13/07/2012