Són velles conegudes i no obstant això aconsegueixen mantenir-se en les posicions capdavanteres de la innovació en el món: Apple, Facebook i Google són les empreses més innovadores del món.
Apple, malgrat els seus més de 35 anys d’història, aconsegueix ser la firma que manté un ritme més elevat d’innovació, segons el rànquing anual d’empreses innovadores que acaba de publicar la revista FastCompany. Els de Cupertino han aconseguit no només llançar nous i sorprenents productes, sinó també marcar el ritme de treball de les seves competidores. El que Apple diu, el mercat acaba fent: revolucionar el mercat de la música amb els iPod i va empènyer a tothom a fabricar reproductors musicals de butxaca, reinventar la telefonia amb l’iPhone i va donar el tret de sortida a la cursa smartphone i va convertir al tablet en l’objecte de desig de les masses amb l’iPad.
La medalla de plata recau en Facebook, que ha aconseguit esdevenir un element indispensable en la vida social d’una generació al complet i que protagonitzarà la sortida a borsa de l’any. Google és bronze, ja que tot i algunes aventures fallides mai ha tirat la tovallola en matèria d’innovació, potenciant-dins de la mateixa cultura corporativa.
La llista de FastCompany permet (re) descobrir algunes firmes que han despuntat en alguns camps, però que s’havien quedat desdibuixades en el panorama tech general. Així, per exemple, Square, la signatura de pagaments mòbils creada per Jack Dorsey i que aconsegueix avançar a l’altra empresa on treballa el seu fundador, Twitter. Polyvore, en el lloc 28, d’altra banda, s’havia situat com l’últim capritx a internet per als usuaris més fashionistes, sent de vegades oblidat que va ser el potencial innovador de la companyia la que li va permetre reinventar les pautes de consum en el món de la moda.
La publicació destaca també a altres firmes, allunyades del món tradicional de la tecnologia i la innovació, i que no obstant han sabut aprofitar el potencial de les dues. HBO, per exemple, es posiciona en el lloc 11, gràcies a la seva aposta per reinventar el consum de continguts en format digital, o Starbucks, 24, que ha sabut reinventar-se per adaptar-se als nous temps.
Font:notícia de ticbeat.com 16/02/2012