La Fundació ASCAMM, del Parc Tecnológic del Vallès, va rebre aquest divendres una comitiva de quaranta vehicles elèctrics, dins els conjunt d’activitats organitzades en la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura a Catalunya, organitzada per l’Associació Catalana promotora del vehicle elèctric. Provinents de Barcelona i un cop arribats a la nostra ciutat, la comitiva va sortir direcció el Circuit de Catalunya, i el tret de sortida va ser donat pel primer tinent d’alcaldia, Víctor Francos.

A les instal.lacions d’ASCAMM els participants van ser informats sobre les activitats que es duen a terme en el projecte Parkinetics, vinculat directament amb la implementació de la mobilitat elèctrica en el nostre entorn. Un projecte que neix amb la voluntat de provar en condicions d’ús real una sèrie de vehicles elèctrics de diferents tipus en un entorn controlat que abasta Cerdanyola, la Universitat Autònoma, el Parc Tecnològic del Vallès fins a Sant Cugat del Vallès.

Segons el subdirector general d’ASCAMM, Albert Riera, pel proper mes d’octubre està prevista la posada en circulació d’uns 20 vehicles, els quals estaran a disposició d’usuaris particulars de diverses empreses de l’entorn i que faran un ús normal i quotidià, per tal de veure el comportament dels diversos elements del vehicle

Un altre objectiu d’aquest projecte és el desenvolupar models de negoci associats a l’explotació del vehicle elèctric, com ara dissenys de caresharing o serveis de disseny. En definitiva, un projecte que abasta diferents àmbits de l’automoció.

Pel que fa a l’ús generalitzat del cotxe elèctric, Riera considera que és clau treballar en dos aspectes fonamentals. D’una banda, la millora de la capacitat de càrrega de les bateries per tal d’aconseguir una major autonomia del vehicle

Altres vies que també s’estan treballant van encaminades a la reposició de les bateries, tot i que el problema que es presenta és l’estandarització del producte, ja que l’objectiu final és que el vehicle es pugui recarregar sense problemes, sigui de la marca que sigui.

L’abaratiment dels costos d’industrialització d’aquests vehicles és l’altre gran repte per tal d’aconseguir que el cotxe elèctric pugui entrar dins el consum generalitzat.

Tammateix , es va poder veure la nova versió del cotxe híbrid de competició ecoR2 de l’equip de la Universitat Politècnica de Catalunya ecoRacing de l’ETSIAT, el qual ha competit en la Formula Student, esdeveniment universitari que es celebra cada any al circuit britànic de Silverstone.

D’altra banda, també es va presentar el primer centre de recàrrega desenvolupat per SIMON, en l’àmbit del projecte Parkinetics, on hi va participar el primer vehicle monitoritzat del projecte, el qual ha estat modificat passant de bateries de plom a bateries d’io-liti.

Data d’elaboració:28/09/2011
Font i fotografia: notícia Cerdanyola info, 26/09/2011