La Fundació Ascamm, integrada al centre tecnològic Eurecat (membre de la xarxa TECNIO) i amb seu al Parc Tecnològic del Vallès (PTV), ha desenvolupat “Pick it”, una nova tecnologia que incrementarà la productivitat i els beneficis en les fàbriques en millorar el sistema de recerca i captura robotitzada d’objectes.

El sistema es presenta a la fira Hispack que se celebra fins al 24 d’abril a Barcelona, ​​en què Ascamm també ha avançat les noves evolucions del packaging i la seva relació amb el món digital a través dels envasos intel·ligents i les noves “experiències de ús”.

“Pick it” permet trobar productes sense conèixer les dimensions de l’objecte, ni tenir un model predeterminat; buscar productes deformables, mullats o variables i treballar en condicions de poca il·luminació o il·luminació variable. Tot això augmenta el retorn de la inversió dels sistemes d’automatització millorant la productivitat i els marges de beneficis de les fàbriques que vulguin apostar per aquesta nova tecnologia.

El responsable d’Automatització d’Ascamm i coordinador d’aquest projecte, Jordi Ribatallada, explica que “es tracta d’una nova tecnologia que utilitza dades volumètriques proporcionades per tecnologies de visió artificial per reconèixer les formes tridimensionals dins del camp de visió de la càmera”. Segons Ribatallada, “aquesta metodologia de coincidència de formes 3D ofereix resultats molt més consistents que la mera coincidència de patrons”.

La fira Hispack 2015 ha centrat els seus esforços a afegir a la seva tradicional oferta, empreses expositores que presenten solucions innovadores per a la fabricació d’envasos i embalatges, cobrint així tota la cadena de valor del packaging, tal com havien demanat diverses firmes d’alimentació, begudes, perfumeria, cosmètica i farmàcia, entre d’altres. En aquest context s’inscriu la participació d’Ascamm i la presentació de “Pick-it”, desenvolupada amb els seus partners tecnològics Intermodalics (Bèlgica) i BCNVISION.

En el marc d’Hispack, s’han programat activitats en diferents àrees, entre elles, la TRENDPACK en què el responsable de desenvolupament de negoci de la unitat de Producte d’Ascamm, José Antonio Gago, participarà amb dues presentacions: una sobre Embalatges Intel·ligents, com a punt d’entrada del producte en la vida digital del consumidor i com a principal nexe d’interacció entre el consumidor, l’empresa i el producte; i una altra sobre el Packaging per potenciar l’experiència d’ús, ja que no s’ha de limitar a ser un mer contenidor del producte i un suport publicitari per a la marca.

Ascamm comparteix estand amb l’empresa BCNVISION, amb la qual ha desenvolupat la seva nova tecnologia BIN PICKING. (Estand B232, pavelló 3).

Font: web del PTV