Què ens depara aquest Nou Any 2012, que per a molts pinta molt malament i per altres no tant?
La forma de fer negocis, de fer màrqueting, ha pres un gir molt interessant i que és realment una direcció en què es poden començar a desenvolupar estratègies amb bon rendiment, poc rebuig i molta satisfacció per als dos actors principals: l’empresa i el client. No es tracta d’endevinar avui en dia quina xarxa social serà la més reeixida, si Google + finalment li guanyarà a Facebook, si Twitter s’ha de declarar en oberta competència contra el gegant de Califòrnia, si la geolocalització finalment quallarà com a eina efectiva, si el màrqueting mòbil serà el nou Rei del Mambo o no, o si se seguiran promovent i difonent les protestes socials a cop de twitt o whatsap!
En aquest cas, ens referim senzillament a que el consumidor serà realment l’element principal. Aquest consumidor que ha aconseguit desenvolupar una potent veu, una gran capacitat per col·laborar amb altres persones i aportar al coneixement col•lectiu, que ha rebatut qualsevol dubte que pugui existir respecte a la seva vàlua dins del circuit comercial, que ha posat en dubte als antics ‘speechs’ de vendes, que simplement ja no són suficients, i tantes altres coses.
Si el volem en molt poques paraules, és més en només cinc paraules, aquest consumidor ‘té la paella pel mànec’. El fet que tu com a empresa t’estiguis esforçant tant a desenvolupar contingut rellevant per a aquest consumidor, que sigui del seu interès, que el enganxi i que l’animi a compartir-lo, és realment una novetat. El fet de que el teu objectiu sigui ara aconseguir desenvolupar amb força la venda ‘referida’ ” o per ‘recomanació’ gràcies al desenvolupament d’una relació honesta i transparent amb el client, on hi hagi valor per a ambdós costats, és un gran avanç comparat amb el màrqueting com s’havia fet per molts anys. I això és bo per a tots. Bo per a l’empresa perquè realment pot competir d’una manera creativa i aportar valor a la relació amb el consumidor. Bo per al consumidor perquè rebrà, a canvi de la seva fidelitat i de la seva recomanació, ofertes de serveis i productes cada vegada més completes, millor elaborades, més orientades cap a la satisfacció real de les seves necessitats. I és bo per a la societat en si perquè, tant empreses com consumidors, estaran treballant junts, per primera vegada en molt temps. Perquè realment d’això es tracta, i s’ha tractat sempre: generar consumidors satisfets!
No importa quina sigui la plataforma que lideri el mercat durant l’any, ni quina sigui l’aplicació preferida de més usuaris, ni dels múltiples avenços tecnològics que tindrem l’oportunitat de gaudir amb tota seguretat. Guanyar-te la fidelitat dels teus clients serà un factor fonamental per mesurar l’èxit dels teus esforços. S’ha d’escoltar amb molta atenció el que passi al teu voltant, el que diguin els teus clients relacionades amb la teva empresa, producte o marca, el que expressin i comentin, i assegurar-te tenir ben obertes les “orelles” perquè no perdis cap oportunitat de generar l’experiència més positiva de totes, per als teus clients.
Data d’elaboració: 02/01/2012
Font : notícia Puro Marketing, 28/12/2011
Fotografia de R. Ridarch: CC,2.0(by)