Un dels esdeveniments més importants del màrqueting digital espanyol va tornar una vegada més a orientar-nos sobre el present actual i futur del sector. En aquesta edició, sense dubte les xarxes socials i Social Media Marketing s’han convertit en protagonistes i en el centre d’atenció, donada la importància d’obtenir resultats reals i quantificables en les campanyes de social media màrqueting, segons assenyalava, Joost van Nispen en la inauguració.
Un dels esdeveniments més importants del màrqueting digital espanyol va tornar una vegada més a orientar-nos sobre el present actual i futur del sector. En aquesta edició, sense dubte les xarxes socials i Social Media Marketing s’han convertit en protagonistes i en el centre d’atenció, donada la importància d’obtenir resultats reals i quantificables en les campanyes de social media màrqueting, segons assenyalava, Joost van Nispen en la inauguració.
Xarxes socials: Per Gianmaria Trapassi, responsable de CRM de Accenture, ignorar les xarxes socials ja no és una opció. Les xarxes socials cada vegada tenen més seguidors i han generat un nou concepte a tenir en compte: el poder de la gent.
Diversitat de canals: Marisa Manzano, Directora Comercial de Microsoft Advertising, en la seva presentació “Publicitat en un món multipantalla”, va incidir especialment en la diversitat de canals d’accés a la informació on la tecnologia i dispositius mòbils són cada dia més importants.
E-Commerce: Yaraví López-Petersen, Cap de Vendes de la divisió de Comerç Electrònic de Ciao en la seva ponència “Indicadors clau de l’èxit en l’E-commerce” va destacar el potencial i les característiques del Social shopping i els continguts generats pels usuaris com valor de la nova era social del comerç electrònic.
Reputació Online de les marques: Gonzalo Ibáñez, CEO d’Kanlli, va abordar els objectius de les empreses en l’era del social media amb els nous mitjans online per que la reputació que tenen les marques a la xarxa sigui cada vegada més gran, i per a això, les empreses han de tenir en compte una sèrie de factors a l’hora de decidir quines eines utilitzar, tenint en compte quines eines existeixen o utilitzar dins d’un mercat cada vegada més gran d’empreses especialitzades en anàlisi, clipping, reporting, i moltes altres opcions.
Samrtphone, pastilles PC i aplicacions mòbils: Ramiro Sirvent, Liaison & Business Development Manager de Antevenio va delectar amb una perspectiva del món digital i la revolució actual on smartphones, pastilles PC i aplicacions mòbils adquireixen cada dia major rellevància per als anunciants.
Mitjans digitals: Edward Montes, conseller delegat de Adnetik, va revisar el passat, present i futur del panorama dels mitjans digitals, amb especial èmfasi en la profunda transformació de la compra-venda de mitjans.
Consumidors Web 2.0: David Segura, director general d’GroupM Interaction, va exposar la seva teoria sobre els nous consumidors a la web 2.0, destacant que el paper i les tendències del nou consumidor que ara es preocupa per buscar continguts, és més participatiu.
Xarxes Socials: Irene Cano, directora comercial de Facebook a Espanya, també destacava el paper i la importància d’internet i les xarxes socials on els usuaris es comuniquen comparteixen allò que els interessa. El que ha produït un canvi de la web del QUE al web del QUI, ara se li dóna prioritat a les persones i la connexió entre elles”.
Estratègies de màrqueting Online: Jesús Sancho Cubino, responsable de màrqueting i comunicació de PDM Digital, aprofundia sobre ell sobre la importància del món digital en les estratègies de màrqueting.
Anuncis Online: José María Izuzquiza, director comercial i de màrqueting de Artyco posava de manifest la realitat d’un mercat actual, on vegada més anunciants aposten pel màrqueting online. La crisi ens està portant a apostar per suports més innovadors i, sobretot, mesurables. Ja no ens podem permetre fer, per exemple, enviaments massius.
E-mail Màrqueting: Raúl Abad, en línia màrqueting manager de AdSalsa, va aclarir tot dubte sobre el futur de l’email màrqueting i la seva eficàcia. Pel que fa a la seva relació i confrontació de l’email màrqueting amb les xarxes socials diu que es nodreixen una a l’altra amb l’objectiu d’enfortir la relació amb el client i gràcies a la integració del correu electrònic i les xarxes socials s’obtenen millors resultats i milloren la notorietat de marca.
Data d’elaboració: març 2011
Font: Puro Marketing
Fotografia de Fred Cavazza