En un context econòmic com el present, les empreses intenten seduir el consumidor a través de diferents mètodes i vies, fins i tot a través del seu olor. La veritat és que diversos estudis afirmen que l’olfacte és el sentit que més records evoca en l’ésser humà.
A partir d’aquesta simple premissa, l’empresari català d’Arts Gràfiques, Albert Majós, va decidir llançar l’any 2007, una agència de màrqueting olfactiu i ambientació d’espais, batejada sota el segell de Akewuele. “L’olfacte és el nostre sentit amb més càrrega emocional. Qui no ha recordat a algun ésser estimat després olorar el perfum que solia posar-se, o s’ha traslladat mentalment a alguna exòtica platja del Carib després percebre l’olor del mar? Encara que sigui encara un gran desconegut, el màrqueting olfactiu obre un gran univers de possibilitats comercials “, admet Majós.
I, de moment, deu haver donat arguments sòlids, ja que la seva agència ja s’ha encarregat d’elaborar fragàncies per a clients tan variats com el Partit dels Socialistes de Catalunya, Audi, Ambi Pur, Creu Roja, Volkswagen, Turisme de Barcelona, Cellers Torres, la Fundació ONCE o La Piara, entre d’altres. “Un missatge i una imatge poden anar units en un mateix aroma.
Nosaltres donem la possibilitat als nostres clients de transmetre els missatges i valors de marca que vulguin a través d’un nou vehicle: la seva pròpia fragància, obrint així un canal de comunicació que, encara que tota via no ha estat massa explotat, és molt potent “, sentencia el empresari.
A més, fa ara un any, l’agència, establerta al Parc Tecnològic del Vallès, es va sumir en una nova aventura empresarial després de rebre un gran comanda d’Inditex: elaborar la fragància que podem percebre en entrar a la xarxa de botigues que Massimo Dutti té repartides per tot el món. Per a això, l’agència es va associar amb els perfumistes Ravetllat Aromatics, ubicats a Barcelona, i amb Trison, empresa que instal·la el sistema que permet ruixar amb una aroma qualsevol establiment a través dels conductes de ventilació.
“El procés d’elaboració d’una fragància és similar al que es porta a terme quan es vol crear un logotip. Desprès de parlar amb el client, i que aquest ens expliqui quin missatge i valors de marcació pretén donar al seu públic, els nostres creatius gràfics es posen a treballar al laboratori amb químics i perfumistes fins a trobar la fragància que englobi aquests missatges “, apunta l’empresari, que alerta que cada aroma i ingredient d’un perfum estan associats a una sensació i a diverses característiques com la força, la creativitat, la fortuna, la llibertat, l’elegància …
Després d’aquesta experiència d’ambientació d’espais, Akewuele també ha ambientat un altre tipus de llocs com teatres, estadis esportius, museus sales de conferències, gasolineres o, fins i tot, centres mèdics “Estem orgullosos de la gran resposta que les empreses ens estan donant. Malgrat el negatiu context econòmic que travessa el nostre país i el seu teixit empresarial, tenim grans expectatives de futur, ja que al màrqueting olfactiu li queda un llarg camí per recórrer “, conclou Majós .-
Data d’elaboració: 17/10/2011
Font: recull de premsa Akewuele (notícia La Vanguardia) , 09/10/2011
Fotografia : logo web akewuele