Els ajuntaments de Cerdanyola del Vallès, Ripollet i Montcada i Reixac, amb el confinançament de la Diputació de Barcelona, ofereixen accions formatives especialitzades en diferents àrees de l’empresa totalment subvencionades adreçades a persones emprenedores i empreses en consolidació.
Cursos el 22 i 29 de setembre, de 9 a 13h. en modalitat online:
OBJECTIUS
Adaptar el context de l’activitat emprenedora –generació de noves idees de negoci, recursos/materials utilitzats, acostament a una nova sensibilitat del client i a una regulació i normatives canviants, etc.– a un escenari planetari que en els darrers temps planteja un futur com a poc desafiant.
L’activitat es desenvoluparà des d’una òptica eminentment pràctica i participativa. El model emprat es basa en una primera sessió introductòria i inspiracional i una segona molt pràctica i enfocada, partint de petites explicacions, de com aplicar les eines escollides per donar pas al treball individual aplicat directament a les seves empreses.
CONTINGUTS
Sessió 1:
• Objectiu:
– Contextualització: repàs de la informació, noticies i punts clau del nou escenari a nivell general
– Àmbit empresa: esbrinar com afectaran tots aquests desafiaments al context
de l’activitat emprenedora
– Conèixer els canvis i nous requeriments de regulacions i normatives
– El (nou) paper del consumidor: motivacions i exigències dels diferents arquetips de cara a l’oferta: adaptar-se a ells o morir com a negoci
– Exemples d’accions exitoses o no d’empreses conegudes: Holaluz, IKEA, etc.
– Anàlisi de tendències de consum, noves o consolidades: Km 0, ecològic, envàs mínim, RRR, etc
• Contingut:
– Aprendre a identificar noves oportunitats de negoci inspirades en les noves
necessitats, hàbits, regulacions i tendències de consum imperants.
– Validar quina ha de ser la nostra proposta de valor d’acord a les noves exigències mediambientals, de petja de CO2, etc
– (Re) definint els rols empresa-consumidor i les noves tendències de consum imperants
– Comunicació i posicionament: la importància de construir un storytelling que
s’adapti als nous temps
– El paper de les noves tecnologies com a eina d’innovació
– Què és el Climate Change Canvas i com emprar-lo: un canvas (llenç) per evolucionar les nostres propostes en base al nou context
Sessió 2:
• Objectiu:
– Identificar noves oportunitats de negoci inspirades en els nous hàbits i tendències de consum, i emprar aquestes tendències per justificar la (re)definició de les nostres propostes
– Dibuixar la nostra proposta de valor d’acord a la informació, noticies, etc. que defineixen el nou escenari
– Saber com es caracteritza el nostre consumidor i quines expectatives hem de generar-li d’acord a les seves necessitats i motivacions. Rol-plays i simulacions d’interacció amb aquest (nou) target
– Dissenyar un primer esborrany del nostre storytelling i posicionament com a empresa
• Contingut:
– Empatia: fitxa d’arquetip de (nou) consumidor
– Climate Change Canvas
– Validation pitch: presentació breu per rebre retroalimentació de l’audiència
PERFIL DELS PARTICIPANTS: Petites i mitjanes empreses amb independència del sector. Empreses de serveis i qualsevol establiment comercial o punt de venda.
El curs es realitzarà els dies 22 i 29 de setembre, de 9 a 13h. Modalitat online
Per a més informació o inscripcions podeu escriure a mitjansrja@cerdanyola.cat o bé trucar al 93 5947050