Els continguts digitals representen en l’actualitat el 7% del mercat Online a Espanya. De mitjana, els espanyols es gasten 4,5 euros mensuals en aquest tipus de continguts, el que suposa una xifra molt més baixa que la d’altres mercats com França o els Estats Units. Segons els analistes, aquesta xifra és encara baixa per el perfil jove d’aquest sector a Espanya i perquè el sistema de micropagaments encara no s’ha desenvolupat. Als Estats Units i al país gal, la despesa mitjana en aquest tipus de continguts és de 10 euros mensuals.

Els continguts digitals representen en l’actualitat el 7% del mercat Online a Espanya. De mitjana, els espanyols es gasten 4,5 euros mensuals en aquest tipus de continguts, el que suposa una xifra molt més baixa que la d’altres mercats com França o els Estats Units. Segons els analistes, aquesta xifra és encara baixa per el perfil jove d’aquest sector a Espanya i perquè el sistema de micropagaments encara no s’ha desenvolupat. Als Estats Units i al país gal, la despesa mitjana en aquest tipus de continguts és de 10 euros mensuals.

Els micropagaments, un sistema que encara no està molt desenvolupat a Espanya, permet als usuaris consumir productes digitals realitzant pagaments de petites quantitats de forma electrònica a través de targetes prepagament, comptes virtuals a Internet o del sistema telefònic.

Aquest sistema, molt més popular en altres països, és més còmode que el pagament amb targeta de crèdit i, segons els analistes, serà clau per al creixement en la demanda de continguts digitals.

Data d’elaboració: 11/05/2011
Font: notícia Channel Insider, 10/05/2011
Fotografia de M. González: CC, 2.0 (by-nc-sa)