El comerç electrònic ha tancat 2011 amb un nou rècord històric de facturació a Espanya, segons les dades que ha fet públiques avui la Comissió del Mercat de Telecomunicacions (CMT). El ecommerce ingressar durant l’any sortint 9.201.000 d’euros, fet que suposa un creixement del 25,70% davant 2010 i d’un 60% davant 2009.

Com és habitual, les vendes de viatges i de bitllets d’avió es van convertir en les compres principals dels espanyols en comerç electrònic sent, respectivament, primera i segona per facturació de les diferents activitats de compra en línia. Ambdues suposen el 26,5% de la facturació del ecommerce a Espanya. Els segueixen el màrqueting directe (6,7%), el transport terrestre (5,9%) i els jocs d’atzar i apostes (4,4%).

Per origen de les compres, els espanyols compren ja més a empreses en línia espanyoles que a estrangeres. Aquesta situació es va aconseguir en el tercer trimestre de l’any i s’ha mantingut també en el quart. Tot i això, la balança comercial no aconsegueix nombres positius. Els espanyols encara compren més fora del que els estrangers adquireixen a botigues del país.

Font: Ticbeat

Fotografia: RambergMediaImages cc.2.0 (by-nc-sa)