Els espanyols cada vegada s’animen més a comprar a través d’Internet, segons ha revelat un estudi realitzat per OMD Resolution, que recull que el 55% dels consumidors va realitzar compres per Internet el 2013, un 8% més que el 2012. L’estudi , així mateix, ha recollit que Espanya i Itàlia lideraran el creixement europeu del comerç electrònic en el període 2013-2015. 

En la I Trobada de ‘comerç electrònic’ d’Iese, organitzat aquest dimecres per l’escola de negocis i OMD Resolution, el director general d’Omnicom Media Group, Jordi Vallverdú, ha explicat que la targeta de crèdit o dèbit segueix sent el mètode majoritari de pagament, en un 76% dels casos, tot i que estan creixent altres mètodes, liderats per PayPal (53%). 

L’estudi preveu que entre 2013 i 2015, el nombre de compradors en línia creixerà un 15% a Espanya, i les vendes un 275, impulsades per l’ús dels dispositius mòbils com telèfons i tauletes. 

Les dades actuals sobre el tipus de compra a través de comerç electrònic són diferents segons si l’usuari utilitza l’ordinador o un dispositiu mòbil. Així, segons la investigació de OMD Resolution, la majoria de compres realitzades des d’un ordinador corresponen a viatges o vacances, seguides de productes de moda o joieria i en tercer lloc d’entrades per a llocs o espectacles. 

En el cas de les compres des d’aparells mòbils, les més freqüents són les de moda i joieria, seguides molt de prop per electrònica de consum, i en tercer lloc entrades. 

La freqüència de compra en línia dels espanyols segueix sent majoritàriament ocasional tant des de dispositius fixos com mòbils, encara que és superior en el cas dels dispositius mòbils, d’almenys una vegada al mes.

Font: web La vanguardia