Les indústries del turisme, la salut i la publicitat tindran programa propi.

El saló paral·lel 4YFN brindarà opcions de negoci als emprenedors.

En poc més d’un mes, Barcelona tornarà a ser el centre de totes les mirades. El Mobile World Congress (MWC), la fira de telefonia i mobilitat més important del món, se celebrarà entre el 24 i el 27 de febrer i omplirà hotels, restaurants i punts turístics amb més de 70.000 congressistes, la majoria alts càrrecs directius, de les firmes més punteres del sector (sense oblidar els més de 3.000 periodistes que donaran cobertura de la cita). El saló, que generarà entre 300 i 400 milions d’euros de guanys per a la ciutat, ocuparà un any més el recinte firal de Gran Via, però en aquesta edició part del protagonisme tornarà a Montjuïc, on se celebraran cites complementàries a la fira de mòbils en diversos dels pavellons.

El Mobile World Congress, que serà presentat oficialment avui, atraurà un any més les empreses més importants del sector de la tecnologia (Microsoft, Samsung, Sony, Nokia, LG…), que s’instal·laran a Fira Gran Via. Però més enllà d’aquests líders i les presentacions dels seus últims gadgets, aquest any la fira ampliarà el seu horitzó de públic potencial i centrarà els seus esforços en les indústries verticals, és a dir, com aplicar els avenços tecnològics en molts altres àmbits industrials.

Aquestes noves cites se celebraran, paral·lelament, al recinte de Montjuïc. Una d’elles serà el programa Mpowered Industries (pavellons 5 i 8) que, a través d’estands i un ampli programa de conferències, introduirà el públic especialitzat assistent a solucions dels àmbits de la salut, el turisme, la publicitat i els mitjans de comunicació.

Una altra de les cites que se celebraran a Montjuïc serà el 4YFN (4 Years From Now), un saló especial organitzat per la Barcelona Mobile World Capital per a emprenedors que busquin fer un pas més en el seu projecte de negoci mobile. Durant els mateixos quatre dies que dura el MWC, es portaran a terme conferències, workshops, reunions amb experts i presentacions d’empreses perquè els assistents puguin iniciar o accelerar els seus startups.

1.700 EXPOSITORS / Mentrestant, els 94.000 metres quadrats de Gran Via quedaran petits per acollir els 1.700 expositors de tot el món que mostraran les seves novetats. També hi haurà un programa especial de conferències, amb ponents com els consellers delegats i presidents de companyies com Alcatel-Lucent, América Móvil, AT&T, Cisco, Citigroup, IBM i WhatsApp, entre moltes altres.

També hi haurà espai per a les smart cities, l’aplicació de les noves tecnologies a les ciutats (sensors en diferents punts per millorar el trànsit, controlar la contaminació, etcètera); i per a l’experiència NFC (l’ús del mòbil per, sense contacte, poder interactuar a les ciutats, obtenir informació als panells, entrar-hi sense necessitat de mostrar la targeta…).

Mòbils i tauletes seran els protagonistes de les presentacions, però també els avanços aplicats als cotxes i, aquest any, el wearable (aparells que es porten: polseres, rellotges, gorres… tots, amb tecnologia puntera). De fet, la firma Fitbit (polseres amb podòmetre) monitoritzarà l’activitat vital dels assistents.

Font: web elperiodico.cat