El negoci del comerç Online, que ha generat 2.000 milions d’euros en total el 2010, ha registrat un major creixement en l’àrea de turisme mentre que al sector de gran consum amb prou feines s’ha apreciat la pujada.

El negoci del comerç Online, que ha generat 2.000 milions d’euros en total el 2010, ha registrat un major creixement en l’àrea de turisme mentre que al sector de gran consum amb prou feines s’ha apreciat la pujada.

El Comerç Electrònic continua creixent al nostre país. De fet, les xifres indiquen que ha augmentat al voltant d’un 30% i ha aconseguit generar 2.000 milions d’euros en el passat 2010. Entre els sectors en què s’ha detectat un major creixement destaca el turisme. Agències Online i transports es confirmen com les àrees en les que els usuaris han realitzat més nombre de compres.

D’altra banda, en l’anàlisi de mercat realitzat per Michael Page International, s’ha observat que el Gran Consum és el sector que ha registrat un creixement més pla, ja que el seu negoci en línia ronda el 0,5%, el que suposa 350.000.000 d’euros.

Pel que fa al tipus d’usuari més habitual, les estadístiques mostren que el 25% de les vendes correspon a joves de 25 a 34 anys. No obstant això, un 15,7% dels ciutadans espanyols entre 16 i 74 anys ha comprat a Internet en els últims tres mesos.

Entre els arguments que porten als consumidors a utilitzar el comerç electrònic, s’assenyale com a principal avantatge el senzill accés als productes, la navegabilitat a la pàgina i la facilitat de compra.

Així mateix, han valorat positivament el fet de poder fer comparatives de preus a la mateixa pàgina, respecte a altres productes de la mateixa gamma o de la competència, a més de les ressenyes i comentaris d’altres usuaris.

Data d’elaboració:07/07/2011
Font: notícia eweek Channel Insider,06/07/2011
Fotografia de Rafael Designer: CC,2.0 (by)