Per què Twitter és excel·lent per als mitjans i Facebook per les marques? Els mitjans i xarxes socials com Facebook i Twitter han conquerit als usuaris més actius de la xarxa. Però, encara molta gent pensa que aquests mitjans comparteixen una mateixa forma d’operar, mateixa utilitat i mateixes característiques i propietats.
Per què Twitter és excel·lent per als mitjans i Facebook per les marques? Els mitjans i xarxes socials com Facebook i Twitter han conquerit als usuaris més actius de la xarxa. Però, encara molta gent pensa que aquests mitjans comparteixen una mateixa forma d’operar, mateixa utilitat i mateixes característiques i propietats.
La majoria de venedors, empreses i marques comercials han trobat a Facebook una excel lent eina de fidelització a través de la qual mantenir una relació amb els seus fans i consumidors, molt més propera i més enllà de la informació compartida. La possibilitat de mantenir un tracte, relació i capacitat de resposta més directa i personal amb els propis fans, és un dels principals avantatges que Facebook ofereix als negocis i empreses.
No obstant això, els mitjans de comunicació s’han decantat per atorgar una major rellevància i importància a Twitter que s’ha convertit en l’eina ideal a través de la qual compartir informació en temps real, generant una resposta immediata.
Evidentment aquesta elecció també està fonamentada pel propi ús de les dues eines per part dels seus usuaris. En aquest sentit, Twitter s’ha convertit en el medi social on la informació viatja, es transmet i es comparteix de la forma més ràpida. Un exemple clar d’això el tenim en els últims esdeveniments i successos com les revolucions d’Egipte i altres països del mig orient, el terratrèmol del Japó o la recent mort de Bin Laden.
Un altre aspecte important a destacar és l’abús, ús i freqüència de la informació compartida. En el cas de Facebook, la interacció i la publicació d’informació, ofertes, promocions, etc .. per part de les empreses i marques es manté activa però amb una freqüència reduïda. No obstant això, la conversa amb els usuaris i fans pot ser constant i continuada.
En el cas de Twitter, la freqüència dels mitjans de comunicació és constant i continuada causa d’una major generació d’informació i continguts, i fins i tot de vegades reiterada i repetitiva per assolir audiències diferents en les seves franges horàries. No obstant, la conversa passa a un segon pla, reduïda a missatges puntuals o automatitzats.
Data d’elaboració: 04/05/2011
Font: notícia Puro marketing, 02/05/2011
Fotografia de Smemon