La ciutat brasilera Recife va acollir del 14 al 17 d’octubre la 30a Conferència Mundial de l’Associació Internacional de Parcs Científics i Tecnològica (IASP). Sota el lema “Parcs científics, configurant noves ciutats”, es van reunit els principals experts en innovació, investigadors, empresaris i representants polítics per debatre en profunditat la contribució dels ambients innovadors per construir ciutats més habitables, accessibles i sensibles als seus ciutadans.
Més de 1000 delegats de 65 països diferents van participar a la 30a conferència mundial de l’IASP, celebrada a Recife, capital de l’estat de Pernambuco de Brasil. Enguany el tema de la conferència va girar entorn el paper que els parcs científics i tecnològics desenvolupen per a la conformació de ciutats més innovadores i el que es pot fer -o ja ho fan- els administradors de la innovació i els emprenedors de l’hàbitat per millorar la vida a les nostres ciutats.
En aquest sentit, Ricard Esparza Masana, responsable de l’àrea internacional del Parc de Recerca UAB va presentar el projecte B-30 com a cas d’èxit de dinamització econòmica de l’entorn mitjançant la transferència de coneixement i la innovació. Aquesta iniciativa pretén definir i desenvolupar una estratègia de col·laboració entre els diferents agents econòmics, de recerca, d’innovació i de govern presents a la zona definida per l’eix de la B-30, per potenciar la zona industrial i tecnològica que comprèn tot aquest l’eix i posicionar-la com una de les regions industrials amb més potencial innovador de Catalunya, Espanya i, amb vocació de ser-ho, del Sud d’Europa. Les possibilitats de desenvolupament econòmic d’aquest tram i la seva contribució a la recuperació econòmica de Catalunya, en base a un veritable desenvolupament de l’economia del coneixement, són extraordinàries, ja que hi conflueixen una sèrie de circumstàncies força singulars, que poden arribar a configurar el que es coneix internacionalment com una regió innovadora.
Durant els quatre dies de la conferència, els participants van poder aprofundir en els seus coneixements, analitzar propostes i intercanviar experiències. Es van realitzar petits cursos, workshops, sessions plenàries i sessions tècniques paral·leles, entre altres activitats.
Font: web PRUAB