El passat dijous 19 de juny es va celebrar al PTV una sessió on representants del teixit empresarial de Cerdanyola van ser informats del Pla de Mobilitat Urbana que l’ajuntament del municipi està elaborant en base als criteris establerts des de l’Àrea Metropolitana i la Diputació de Barcelona, un dels quals és que el Pla s’ha de complementar amb un procés participatiu per part de la ciutadania del municipi.

La sessió d’ahir va consistir en la presentació, per una banda, del diagnòstic tècnic de la mobilitat en el nostre municipi (veure document “síntesi de la diagnosi).

Amb l’assistència de representants de l’Associació d’Empreses del PTV, de Cerdanyola Empresarial i de la Cecot Cerdanyola & Parc Tecnològic del Vallès, el taller va anar a càrrec d’Àngel Reyes, tècnic de Mobilitat de l’Ajuntament de Cerdanyola. Durant la seva ponència, Reyes va indicar els diferents reptes als quals tractarà de donar resposta el nou Pla de Mobilitat. En referència al transport públic, es necessita augmentar les freqüències de pas del transport públic, enllestir una nova línia que connecti Bellaterra (FGC), Campus UAB, Parc de l’Alba, PTV i centre ciutat (Estació Renfe), i buscar alternatives a l’actual tarifa de dues zones que hi ha per la connexió amb Barcelona a través dels ferrocarrils catalans.

Així mateix, del transport privat Reyes va assenyalar la manca de capacitat de la xarxa municipal al matí, migdia i vespre per comunicar els polígons i la ciutat, la dificultat per accedir al centre de la ciutat, per gaudir de serveis de proximitat degut als canvis viaris efectuats els darrers anys i la mala gestió actual dels aparcaments públics. També es varen fer aportacions sobre els carrils per a bicicletes, la necessitat de fer una mobilitat més en xarxa per reduir els impactes dels colls d’ampolla que es produeixen a diferents punts de la ciutat i es van donar recomanacions per millorar l’accessibilitat al barri de Montflorit i l’àrea de Flor de Maig

La jornada va finalitzar amb un debat entre els assistents sobre els reptes i les possibles solucions que hauria de recollir el nou Pla de Mobilitat Urbana.

Font: web PTV