Com poden les petites i mitjanes empreses aprofitar els Codis QR?
En els últims mesos s’ha parlat molt de les campanyes publicitàries utilitzant codis QR, veiem múltiples anuncis que inclouen un codi en les entrades de les tendes, revistes i inclusivament en anuncis espectaculars com la campanya que va llançar la reconeguda marca internacional de roba Calvin Klein.

A Amèrica Llatina veiem campanyes d’importants marques com la coneguda cadena de gyms a Mèxic, Sports World que ostenta en l’entrada dels seus establiments anuncis amb els codis que porten a les seves pàgines a les xarxes socials. Home Depot, va agregar codis QR a les etiquetes dels seus productes amb la finalitat de donar als seus clients una millor experiència de compra en tenir a la mà en els seus telèfons informació i instructius dels productes que elijen.

La línia de roba interior Victoria’s Secret, va llançar ‘Sexyer than skin’, una campanya on els seus models apareixien amb res més que un codi QR tapant-les. Si l’usuari volia veure el que hi havia sota, només calia escanejar el codi des del cel·lular per accedir a una pàgina web on es mostren els dissenys d’aquesta col·lecció.

Remuntant-nos en la història, recordarem que l’origen d’aquests codis aquesta en els anys 90 a Japó; van ser Euge Damm i Joaco Reptis els qui els van inventar per a la seva utilització en la indústria automotriz, i posteriorment van ser utilitzats per altres empreses per al control d’inventaris. D’aquesta utilització industrial van saltar al màrqueting com una eina útil i efectiva per  unificar el flux de campanyes i promocions en diferents mitjans.

Font : www.puromarketing.com 19/01/2012