El Govern del Regne Unit està desplegant una intensa labor diplomàtica per captar inversors internacionals en el marc del UK National Infrastructure Pla. Es tracta d’un ambiciós programa de reformes en els sectors energètic, mediambiental, digital i de transports que mourà uns 250.000 milions de lliures (uns 300.000 milions d’euros) en els propers 10 anys, la meitat dels quals s’adjudicaran abans de 2016. Un enorme pastís del que encara no s’ha adjudicat gens.
La visita a Espanya se situa com un dels punts forts en aquest desplegament, a causa de la sòlida implantació de diverses companyies a les illes britàniques. En aquest context, l’Ambaixada britànica va celebrar ahir unes jornades a porta tancada amb membres del sector. Entre els ponents es van explicar Ignacio Clopés, director general de Ferrovial per a Regne Unit i Irlanda, o Rafael Foulquié Echevarría, responsable de FCC a les illes britàniques.
Segons Paul Skinner, president de Infrastructure UK (el departament del Ministeri de Finances que gestiona la inversió en infraestructura), “les constructores espanyoles gaudeixen de molta experiència en el desenvolupament de grans projectes i tenen una gran presència a Regne Unit”, per la qual cosa estan molt bé situades per fer-se amb varis dels contractes (com a mínim hi haurà 800) dels quals consta el programa.
La resposta de les signatures espanyoles ha estat, segons l’executiu, molt positiva. Especialment la de companyies de grandària mitjana o petit (les que opten a contractes de fins a 10 milions d’euros), la labor dels quals és important per completar els subprojectes compresos en els grans contractes.
Ferrovial és una de les companyies millor posicionades al mercat britànic, especialment en el sector aeroportuari, on gestiona sis aeròdroms (entre ells Heathrow i Stansted). FCC, Dragatges (ACS) i Iberdrola són unes altres de les companyies ben col·locades per fer-se amb els contractes del programa britànic.
Font: notícia de cincodias.com 09/02/2012
fotografia de Images-of-Money CC,2.0(by-nc-sa)