Una vintena d’organitzacions, bona part de les quals, catalanes, s’han unit per promoure i donar a conèixer internacionalment idees innovadores d’emprenedors socials. Internet els ajuda a difondre aquesta tasca però també és una eina bàsica de treball.

Una vintena d’organitzacions, bona part de les quals, catalanes, s’han unit per promoure i donar a conèixer internacionalment idees innovadores d’emprenedors socials. Internet els ajuda a difondre aquesta tasca però també és una eina bàsica de treball.

“El món és ple d’idees i solucions per ferl-lo més just però moren en el camí o es queden en una anècdota per manca de recursos, connexions o de coneixements”, diu Jean Claude Rodríguez, un dels cofundadors d’UpSocial. L’objectiu principal és fer que aquestes idees innovadores vegin la llum i es donin a conèixer internacionalment. Per això s’han agrupat una vintena d’organitzacions, bona part de les quals, catalanes, dedicades a promoure l’emprenedoria social.

Però en temps de crisi, qui s’amoïna pel benefici social? “En moments de crisi sorgeixen persones amb idees capaces de solucionar problemes als altres”, respon Miquel de Paladella, un altre dels cofundadors d’UpSocial.

Internet és la plataforma per difondre aquestes idees innovadores però també l’eina de treball. Per exemple, 1×1 Microcrèdit, una de les entitats que participen a UpSocial, fa servir la web per permetre a les persones prestar diners a emprenedors, en situació de pobresa, que tenen un projecte i no saben com sortint-se’n . “La gent, a través de la xarxa, fa petites donacions fins a arribar a la xifra reclamada”, afegeix Paladella. La Fundació Itineràrium també forma part d’UpSocial i a través d’aplicacions de geolocalització connecta professors i alumnes d’escoles de diferents països per generar continguts nous.

Data d’elaboració:16/06/2011
Font i logo: noticia www.3cat24.cat, 16/06/2011