Cerdanyola Empresarial ha convidat el president d’Spanair, Ferran Soriano, a participar en un dels dinars que organitza l’associació d’empresaris locals per debatre sobre el present i el futur del desenvolupament econòmic i empresarial, més important que mai en un escenari internacional força complicat que obliga a desenvolupar noves estratègies.

El president d’Spanair, Ferran Soriano, home de negocis amb una àmplia experiència professional en indústries de productes de gran consum, telecomunicacions i entreteniment, va dissertar sobre els emprenedors i la necessitat d’emprendre i innovar en temps d’incertesa. Soriano va explicar que per ser un emprenedor d’èxit cal adoptar una actitud positiva, que “sàpiga veure la crisi com una època de canvi, amb esquerdes al sistema que obren escletxes per trobar oportunitats que d’altra manera mai es plantejarien. i sobre tot saber reaccionar amb serenitat davant l’adversitat i la incertesa”.

El pensament emprenedor, que Soriano confronta al pensament d’un executiu d’empresa clàssic, passaria per tenir un raonament efectiu, centrat en l’efecte que es vol aconseguir; partir d’una objectius amplis que es fan definint sobre la marxa, a base d’anar provant i errar; i lluny de voler tenir controlat el futur, esdevenir un veritable creador de futur.

Soriano va parlar d’un món en el qual les fronteres són irrellevants, on cal tenir un producte excel·lent i molta persistència, animant als presents a abordar els mercats emergents, en especial Brasil i Xina. També va definir la innovació com “el saber trobar allò que la gent necessita però que encara no sap definir”.

El president de Cerdanyola Empresarial, Lluís Sisquella, va obrir i tancar l’acte recordant que hi ha dos tipus d’empresari, “el que pensa a curt termini i no sap veure el final del túnel i el que pensa a llarg termini i sap involucrar la gent que treballa en la mateixa empresa com a col·laboradors d’un projecte comú”.

Els assistents a l’acte van establir un diàleg amb Ferran Soriano, que va assegurar que actualment, al món, malgrat la crisi, hi ha més diners que projectes, i que el valors que permeten que sorgeixen emprenedors s’haurien d’ensenyar a l’escola des de petits, fomentant la creativitat i la capacitat de comunicació dels estudiants.

 

Data d’elaboració: 27/10/2011
Font i fotografia: notícia Cerdanyola Info, 20/10/2011