L’Agència Catalana de Turisme prepara un curs de formació online sobre Catalunya per a 6.000 turoperadors i agents de viatge xinesos. L’objectiu d’aquest curs impulsat per l’Agència Catalana de Turisme (ACT) és formar experts coneixedors de l’oferta turística catalana. El curs, que es durà a terme els mesos de juliol i octubre, està dirigit a professionals de la província de Guangdong i de Hong Kong. Aquesta iniciativa suposa una formació turística sense precedents en el mercat xinès. L’ACT utilitzarà una plataforma tecnològica online que ja fan servir empreses multinacionals en la formació dels treballadors que tenen arreu del món. 

Algunes dades sobre el mercat xinès

L’Agència Catalana de Turisme disposa d’un Centre de Promoció Turística a Beijing que, des de la seva posada en marxa al 2005, treballa per donar a conèixer Catalunya i estrènyer llaços amb el mercat xinès.

D’entre les accions que s’han dut a terme per captar turisme xinès destaca l’organització de workshops, viatges de premsa i de familiarització, l’edició en xinès d’una publicació turística i la creació d’una web amb informació de Catalunya específicament per al mercat xinès.

Els més de mil milions d’habitants de la Xina resulten un mercat molt atractiu, especialment en el turístic, ja que es pot convertir en una de les fonts de turistes més important del món. L’Organització Mundial del Turisme (OMT) preveu que l’any 2020, la Xina sigui el principal emissor de turistes i calcula que en deu anys uns 100 milions de xinesos viatgin fora del seu país. A Catalunya, en els darrers cinc anys, el turisme xinès ha crescut un 40%, i l’any 2010 es calcula que hi van arribar uns 65.000 xinesos. Barcelona n’és la primera destinació. Data d’elaboració:31/05/2011
Font: notícia Gencat, 30/05/2011
Fotrografia de Andy Castro:  CC, 2.0( by-nc)