El Grup MGA troba un filó d’ingressos amb les escurabutxaques virtuals sense premi
El Grup MGA, una de les empreses líders del sector del joc a Espanya, ha trobat un important i inesperat filó d’ingressos amb la creació d’una pàgina a Facebook en què els usuaris paguen per jugar a màquines escurabutxaques virtuals, sense possibilitat d’obtenir premi econòmic.
MGA va posar en marxa la plataforma TodoSlots el mes de juliol i des de llavors ha aconseguit més de 20.000 usuaris, segons ha explicat el vicepresident de la companyia, Joan Sanahuja.
L’empresa, que té la seu al Parc Tecnològic del Vallès, a Cerdanyola del Vallès, espera tancar el 2012 amb 50.000 jugadors, cent vegades més dels 500 que inicialment preveia assolir a finals d’any.
A TodoSlots, els usuaris poden jugar a les tradicionals màquines recreatives, com les que qualsevol persona pot trobar en bars i sales de bingo de tot Espanya, però en la seva versió digital.
Aquesta pàgina no tindria res de peculiar si no fos perquè els usuaris paguen per jugar, encara sabent que no rebran cap premi econòmic a canvi, ja que està legalment prohibit.
MGA ha aprofitat una llacuna de la nova llei del joc per posar en marxa una plataforma web des de la qual apostar a les populars escurabutxaques.
El passat mes de maig, el Govern va regular els jocs d’atzar en línia, com la ruleta, el pòquer o el bingo, encara que d’aquesta normativa queden excloses les màquines escurabutxaques a causa de la pressió del sector, segons assenyala Sanahuja.
En conseqüència, no està prohibit que hi hagi escurabutxaques virtuals, però sí el repartiment de premis econòmics als jugadors.
No semblava per tant tenir molt sentit posar en marxa una pàgina on els usuaris haguessin de pagar per jugar, sense rebre res a canvi, ja que ve a ser com jugar a la loteria sabent que mai guanyaràs.
Tot i això, i com a prova, amb l’objectiu de tenir a punt una plataforma el dia que es regularitzin les escurabutxaques en línia, que MGA espera que sigui aviat, la companyia va posar en marxa fa tres mesos un lloc a Facebook anomenat TodoSlots.
L’èxit de la pàgina, segons reconeix Sanahuja, responsable directe d’aquesta nova línia de negoci, ha estat “espectacular” i del tot inesperat.
“Ha trencat totes les previsions que teníem”, assegura el jove directiu, fill del fundador i president de Grup MGA, Jaume Sanahuja.
La plataforma, que ofereix actualment la possibilitat de jugar a tres màquines escurabutxaques, que s’ampliaran a sis a finals d’any, ha captat uns 20.000 usuaris sense cap tipus de publicitat, gràcies únicament al boca a boca i les possibilitats de compartir pàgines entre amics que ofereix Facebook.
En TodoSlots, els usuaris poden jugar gratuïtament les primeres partides de escurabutxaques, tot i que si volen seguir provant sort o jugar a altres màquines disponibles han de comprar fitxes per valor d’entre 1 i 50 euros.
L’única recompensa que poden aconseguir els jugadors són fitxes extra i, com indica Sanahuja, el content de coronar el rànquing d’usuaris amb més premis guanyats.
Joan Sanahuja reconeix que aquesta nova línia de negoci està reportant suculents beneficis a MGA, empresa que ha aconseguit recentment una de les llicències del Govern per operar portals de joc en línia, en aquest cas a través de la pàgina goldenpark.es.
En vista dels bons resultats obtinguts, el directiu assegura que quan es reguli el joc de les escurabutxaques a internet la repercussió econòmica d’aquesta línia de negoci serà “sorprenent”.
“D’un subproducte ha nascut un producte”, apunta Sanahuja, que destaca que es tracta d’una línia d’activitat nova, pionera i diferenciada, que en molt poc temps ha aconseguit més usuaris que altres webs que sí que s’han publicitat en diferents suports comunicatius .
Font i fotografia: notícia de www.eleconomista.es 28/10/2012