Aquesta spin-off desenvolupa una plataforma d’aplicacions que estimulen l’aprenentatge de nens de zero a sis anys en les àrees de lògica, pensament simbòlic i llenguatge. Mitjançant jocs pretenen convertir l’aprenentatge en una experiència divertida, interactiva i motivant.
A través de jocs educatius per a dispositius mòbils, Infantium permet l’educació dels més petits i personalitza l’aprenentatge segons les necessitats, ritme i nivell de cada nen. Les aplicacions registren al núvol el rendiment de cada nen i en fan un seguiment i, d’aquesta manera, els pares poden conèixer la progressió del seu fill i les seves habilitats. Aquesta tecnologia adaptativa que utilitza Infantium ha estat desenvolupada conjuntament pel departament de Piscologia Evolutiva i Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), l’Ajuntament de Lleida a través de l’Institut Municipal d’Educació, i l’Institut de Psicologia Evolutiva i Fundació Antoni Cambrodí.

L’empresa va néixer fa un any liderada per una estudiant de la Universitat Autònoma de Barcelona, Karen Márquez, i Daniel González. El seu camí va començar després de guanyar la VII edició del Campus d’Emprenedors Seedbrocket, un concurs que cada novembre es celebra a Madrid, a partir del qual van obtenir la inversió necessària per tirar endavant el seu projecte.

“Volem aprofitar les possibilitats que atorga la tecnologia per explotar al màxim les capacitats individuals, potenciar al màxim el desenvolupament cognitiu en els primers anys, i crear un mètode d’aprenentatge que s’ajusti a les necessitats, fortaleses i debilitats de cada nen de forma individual i personalitzada”, destaca Karen Márquez.

Les aplicacions d’Infantium es basen en l’aprenantatge a través del joc per convertir-lo en una experiència divertida, interactiva i motivant, capaç d’involucrar als nens més allà de mecanismes tradicionals. Per això investiguen  amb la UAB i la UPC sobre com introduir les millors mecàniques de joc en cadascuna de les activitats i així incrementar la concentració, motivació, pensament crític i presa de decisions dels més petits.

L’avaluació i seguiment que fa Infantium proposa també un canvi de paradigma del model educatiu tradicional, ja que es basa en la Teoria de les intel·ligències múltiples de Gardner. Aquesta teoria proposa que l’ésser humà té vuit intel·ligències que determinen el comportament, la manera d’aprendre, captar o comprendre el món: la lògica-matemàtica, la lingüística-verbal, la corporal-kinestèsica, l’espacial, la musical, la interpersonal, la intrapersonal i la naturalista. En aquest sentit, Infantium utilitza uns indicadors per detectar les destreses, capacitats o intel·ligències de cada nen i, en funció del resultat, li recomana els jocs i activitats que estimulin la resta d’habilitats.

Font: http://www.uab.es/servlet/Satellite?cid=1243578619954&pagename=i-PR%2FPage%2FTemplatePageInteriorPR&noticiaid=1345652377336