Oferir un descompte només al client que mira un detergent al passadís d’un hipermercat, formar un nou treballador d’una fàbrica amb explicacions de cada secció de la planta o informar de l’oferta disponible d’un escriptor al lector que fulleja una novel·la en una llibreria són exemples del que és possible a partir d’ara gràcies al “Posicionament Indoor”, una tecnologia que transforma les xarxes WIFI a plataformes d’informació per a espais tancats i que està previst que generi un gran volum de negoci en els propers anys.

La Fundació Ascamm, amb seu al Parc Tecnològic del Vallès (PTV), ha presentat al Mobile World Congress aquesta tecnologia, on les xarxes WIFI deixen de ser simples repetidors de transmissió d’Internet i es poden utilitzar per enviar missatges i serveis als usuaris de smartphones i tabletes en funció de la seva posició en un entorn tancat.

La tecnologia de “Posicionament Indoor” permet situar amb alta precisió diferents dispositius mòbils en entorns tancats i, per tant, habilita el propietari de la xarxa WIFI en què estigui connectat el dispositiu per fer-li arribar continguts i informació concreta en funció de la seva localització exacta en cada moment.

La tecnologia és una última versió que permet un desplegament més ràpid i còmode del servei en entorns de qualsevol tipus i grandària, que augmenta la seva robustesa i escalabilitat. El “Posicionament Indoor” permet oferir solucions d’alt valor afegit en el mercat i ja ha estat integrat en sectors com l’educació, el turisme i el retail.

Segons tots els experts, els serveis basats en el posicionament de dispositius mòbils és un mercat que registrarà creixements exponencials en els propers anys. La Fundació Ascamm ha signat un acord per a l’explotació comercial d’aquesta tecnologia amb l’startup catalana Air-Fi, que el passat mes de desembre va tancar una ronda de finançament de 500.000 euros.

Font: web PTV