Les universitats catalanes impulsen 26 empreses tecnològiques

La UAB és una de les universitats que més spin-offs ha creat en el primer semestre de l’any, juntament amb la UPC. Aquestes empreses de base tecnològica contribueixen a la transferència tecnològica entre el món universitari i el món empresarial.

Durant el primer semestre del 2012, ACC1Ó, l’agència del Govern per a la competitivitat de l’empresa catalana, ha impulsat la creació de 26 spin-offs, noves empreses de base tecnològica que han sorgit d’universitats catalanes. A banda, han fomentat la transferència de 61 noves tecnologies al mercat. La bona marxa dels resultats supera els de l’exercici 2011, ja que en 6 mesos s’ha aconseguit el 84% del nombre total de noves empreses (31 al 2011) i s’han comercialitzat un 10% més de tecnologies (55 al 2011).

Entre les universitats que han impulsat aquestes empreses, la UAB és una de les més actives. En els sis primers mesos de l’any, han sorgit de la Universitat tres spin-offs. La més recent és Visual Tagging Services, que proposa noves formes de publicitat per a les televisions intel·ligents que permeten que els espectadors puguin sol·licitar la informació comercial de qualsevol producte que apareix en els programes de televisió.

Una altra empresa és la biotecnològica Bioingenium, que està especialitzada en el desenvolupament de bioprocessos per a la producció de fàrmacs per a la salut humana i animal. Aquest coneixement l’ha conduït a oferir serveis a la indústria farmacèutica i biotecnològica en l’àmbit de la producció de proteïnes terapèutiques.

Cloud Sizing Service també és una de els noves spin-off, derivada del Centre de Visió per Comuptació de la UAB i de l’empresa Tailor4less, i que desenvolupa una aplicació informàtica que estima la talla de vestir del consumidor, millorant qualitativament el procés de compra per e-commerce en el sector tèxtil.

 

Font i fotografia: notícia de www.uab.es 13/09/2012