Les dues institucions analitzaran quin efecte té la publicitat alimentària i estètica en persones que pateixen un trastorn de la conducta alimentaria i com la processen.
La directora general de l’Institut de Trastorns Alimentaris (ITA), la Sra. Montse Sánchez Povedano, i la vicerectora d’investigació de la UAB, la Dra. M. Pilar Dellunde Clavé, han signat un conveni de col·laboració que estableix un nou marc per investigar conjuntament la influència de les campanyes publicitàries basades en l’estètica femenina en les pacients diagnosticades amb un trastorn de la conducta alimentària (TCA).
Aquests trastorns estan molt relacionats amb el context sociocultural i han anat augmentat en les últimes dècades en les societats avançades. A través d’aquest projecte, les dues entitats analitzaran les variables psicològiques i publicitàries que intervenen en el processament cognitiu de la publicitat, especialment la alimentària i la relacionada amb l’estètica corporal, per part de les persones afectades per un trastorn de la conducta alimentaria.
El projecte pretén establir un pla d’alfabetització mediàtica i d’alfabetització en la salut, que inclogui l’educació en la percepció i el processament els missatges publicitaris per tal de prevenir els trastorns de la conducta alimentària més comuns, com l’anorèxia i la bulímia, entre la població adolescent i millorar les pautes terapèutiques de les persones afectades per un TCA.
Per part de la UAB, la persona responsable de la col·laboració és la Dra. Elena Añaños, membre del Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual i directora del Grup de Recerca PCA (Psychology, Communication and Advertising) on està adscrit el projecte. El responsable de la col·laboració de ITA és el Dr. Antoni Grau, cap de coneixement i recerca d’aquesta institució.
Font: web PRUAB