La Comissió Europea ofereix cinc consells per evitar fraus.
Les compres per internet a Europa estan en constant expansió i, segons la UE, això és una mostra que els consumidors aprofiten el mercat únic digital. La Comissió Europea alerta, no obstant, que el 12% dels consumidors de la UE han estat víctimes d’algun frau al comprar per internet, i que un 8% ha patit usurpació d’identitat. Coincidint amb l’augment d’aquest tipus de compres en període nadalenc la Comissió ha elaborat un informe amb cinc consells per evitar les estafes per internet.
Els cinc consells són:
1. “No és or tot el que lluu”. No us refieu de les ofertes massa bones. Llegiu atentament les condicions.
2. Els pagaments en efectiu no són recomanables: escolliu un mètode de pagament més segur. No efectueu pagaments per endavant transferint diners.
3. Comproveu la identitat de l’anunciant. Els llocs web han d’oferir la informació mínima que requereix la UE, com ara una adreça física.
4. Comproveu que el preu indicat és el correcte. El preu que s’indiqui al principi ha de ser el final, amb tots els impostos inclosos.
5. No parleu amb desconeguts. No feu cas del correu brossa i aneu amb compte amb correus inesperats.
Espanya, un dels menys estafats
Segons l’Eurobaròmetre de la Ciberseguretat, Espanya té una de les xifres més baixes de consumidors que hagin declarat haver estat víctimes de frau per internet, amb un 7% en una enquesta en què Polònia (18%) i Hongria (17%) copen els primers llocs.
Font: web el periodico.cat