El comerç electrònic creix exponencialment cada any i només el 2010 es van dur a terme 100 milions d’operacions. La compra-venda de béns i serveis a través de la xarxa va generar a Espanya un volum de negoci que va ascendir fins als 7.317,6 milions d’euros durant 2010, un 27% més que l’any anterior.

El comerç electrònic creix exponencialment cada any i només el 2010 es van dur a terme 100 milions d’operacions. La compra-venda de béns i serveis a través de la xarxa va generar a Espanya un volum de negoci que va ascendir fins als 7.317,6 milions d’euros durant 2010, un 27% més que l’any anterior.

Segons l’últim estudi de la CMT (Comissió del Mercat de les Telecomunicacions) sobre aquest mercat, només durant el quart trimestre de 2010 el ecommerce va sumar 1.911.000 d’euros. Aquesta quantitat d’ingressos és la cristalització del nombre de transaccions que es va elevar fins als 28,5 milions d’operacions, 6,4 milions més que en el mateix període del 2009.

El sector turístic ha estat el que més facturació s’ha reunit amb un total de 563.700.000 d’euros ingressats, un 29,5% del total. L’han seguit a certa distància el màrqueting directe (7,4%), els espectacles, els jocs d’atzar i apostes (6%) i les peces de vestir (4%).

Les compres realitzades en llocs web espanyols van ser les de més pes, sent de 4.002 milions d’euros. En canvi, les realitzades des d’Espanya a llocs web estrangers van representar el 45,3% del total d’ingressos, amb un volum de negoci que va arribar als 3.315.000 d’euros. Per àrees geogràfiques, la UE va ser el destí preferit per a realitzar compres a l’estranger. EUA va ser la segona destinació triat pels consumidors espanyols.

Data d’elaboració: 09/05/2011
Font: notícia Silicon news,06/05/2011
Fotografia de Thiago Martins