L’spin-off de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Artificial Intelligence Technologies (AITECH), col·labora amb Cisco, el soci oficial de tecnologia de l’Associació Nacional de Bàsquet (NBA), instal·lant el seu emprovador virtual a les botigues que l’Associació té a Nova Orleans, ciutat on enguany té lloc l’All Star Weekend.
Del 14 al 16 de febrer Nova Orleans acull un dels esdeveniments més mediàtics, atractius i espectaculars de la NBA, l’All Star Weekend (Cap de Setmana de les Estrelles), en què participen els millors jugadors de la lliga de bàsquet nord-americana i s’organitzen diferents actes lúdics i esportius.
Amb aquest motiu, l’NBA ha decidit instal·lar diversos emprovadors virtuals d’AITECH, empresa situada al Parc de Recerca UAB, a les botigues d’equipament esportiu que té a la ciutat i proporcionar als aficionats una manera diferent d’emprovar-se les samarretes dels jugadors, que cada any es dissenyen per a l’ocasió.
Els emprovadors virtuals aiMirror d’AITECH, basats en tecnologia de visió per computador i realitat augmentada, simulen l’efecte d’un mirall en temps real i permeten a l’usuari veure com els hi escauen les samarretes dels seus ídols sense haver-se de canviar de roba.
La col·laboració amb l’NBA ha estat possible gràcies a un acord d’ AITECH amb l’empresa global Cisco Systems -considerada una de les grans empreses del sector tecnològic i un important membre del mercat accionari de tecnologia- per a la distribució de la tecnologia aiMirror a Estats Units d’Amèrica. Cisco ofereix aquesta tecnologia sota la marca StyleMe Virtual Fashion Mirror.
“Aquest contracte suposa un gran pas per l’empresa, ja que Estats Units és un mercat prioritari en el nostre pla d’internacionalització, i demostra l’interès que desperta el nostre producte arreu del món”, destaca Juan Maria Sánchez Secades, director d’AITECH.
Aquest és el segon projecte que l’empresa desenvolupa a Estats Units. El mes de gener passat, el centre comercial Glendale Galleria de Califòrnia va instal·lar durant quatre dies l’emprovador aiMirror a la planta baixa. Més de 900 persones van utilitzar l’emprovador virtual i s’hi van provar més de 8000 peces de roba. En aquesta ocasió, AITECH va col·laborar amb l’empresa nord americana ScreenSHOP per fer arribar la seva tecnologia a Califòrnia.
L’aiMirror ja està instal·lat amb èxit a països estrangers, on aquesta tecnologia té una bona rebuda. Al Regne Unit, per exemple, ja l’han instal•lat a les cadenes de botigues John Lewis i Tesco. Així mateix, les negociacions d’exportació estan obertes també a diferents països europeus i llatinoamericans, com ara França o Xile. A més l’aiMirror també estarà present a la Fira Euroshop, la més important del sector retail a Europa.
L’emprovador virtual aiMirror
aiMirror compta amb una pantalla d’alta definició i un sistema de reconeixement que s’encarrega de gravar la imatge de l’usuari i detectar els seus moviments. El client veu la seva imatge reflectida a la pantalla, com si fos un mirall, i únicament ha d’escollir la peça de roba que li agrada, podent combinar-la amb altres peces, i comprovar, virtualment, com li queda. El sistema calcula les mesures del cos per adaptar dinàmicament la visualització de la roba segons la talla, ajustant-la en temps real a la postura i als moviments de l’usuari. A més, l’emprovador també permet obtenir una fotografia i enviar les imatges per correu electrònic o compartir-les instantàniament a les xarxes socials en qualsevol dispositiu.
Font: web PRUAB