Molta economia digital i Internet, internacionalització i especialització per convertir-se en expert en una matèria. Són les principals àrees en auge en els estudis de postgrau. El mercat laboral està molt difícil i cal duplicar esforços per ser un professional al dia.

Internet, internacionalització i especialització són les línies de formació amb major projecció per al nou any. També comencen a aparèixer cada vegada més cursos dirigits a emprenedors, per fomentar la creació d’empreses com a vies per remuntar la crisi i frenar la destrucció d’ocupació.Un dels centres més bolcats en aquesta matèria és l’Escola Europea de Negocis, sòcia del projecte Impulsant Pimes que acaba d’engegar-se a Espanya (www.impulsandopymes.com), al costat de signatures com Microsoft, HP o Deutsche Bank.el any estarà marcat, a més, pels nous masteres d’accés a l’advocacia obligatoris ara per llei per als graduats en Dret. En una setmana d’acord salarial entre sindicats i patronal i discutint-se una reforma laboral que lligui la retribució a la productivitat, un dels cursos amb més solera en aquesta matèria és el Màster executive en recursos humans del Centre d’Estudis Garrigues, especialitzat en compensació i beneficis, als quals dedica més de 200 hores, impartides per directius com Iñigo Capell, director corporatiu de recursos humans de NH Hotels, o Javier Bugallo, director de compensació i mobilitat de Santander. Un any també en el qual la Universitat de Navarra aterrarà a Madrid amb els seus primers programes de postgrau a la capital, entre ells un doble màster d’accés a l’advocacia amb especialització fiscal o empresarial. A més, aquesta institució ha absorbit al centre especialitzat en el sector de la moda ISEM Fashion Business School, que deixa la seva actual seu. I portarà a Madrid més programes. Per exemple, estudiatrasladar el Màster en gestió d’empreses de comunicació. Mentre, ha ocupat provisionalment una seu llogada al carrer Zurbano de gairebé dos mil metres quadrats, però treballa en la localització d’una futura ubicació definitiva amb més espai. El Centre d’Estudis Garrigues també ha preparat ja la seva oferta formativa d’accés a l’advocacia, amb tres màsters oficials en Pràctica Jurídica Empresarial, Pràctica Tributària i Pràctica Jurídica Laboral; mentre, la IE Law School ofereix altres tres programes d’accés a la professió, ja en procés d’acreditació oficial: els màsters en Assessoria Jurídica d’empreses, Assessoria Fiscal d’empreses i Lawyering. Tendències Una forma que els professionals puguin destacar en un moment tan difícil és convertir-se en experts en una matèria. Aquest, o el de reconduir la seva trajectòria cap a un altre sector o àrea diferents al del seu background acadèmic o professional, és l’objectiu dels màsters especializados.un exemple de super especialització és la Madrid School of Màrqueting. Per a aquests primers mesos de l’any, ofereix màsters i cursos superiors que s’ocupen de tots els aspectes rellevants en els camps del màrqueting, la publicitat, la comunicació i les marques, amb accent al món digital i amb l’opció de fer pràctiques a Canadà. Un altre centre que compleix la màxima d’especialització, internacionalització i Internet és l’Institut d’Estudis Borsaris (IEB), que ofereix programes online i presencials de finances, entre ells un màster internacional que es realitza a Espanya, Regne Unit i Estats Units, al costat de les prestigioses The Wharton School i London School of Economics. Quant a la formació sobre temes digitals, de màrqueting i comunicació, l’oferta no deixa d’augmentar. Eserp The School of Business and Social Sciences és el centre amb l’oferta de màsters més àmplia del país, tant presencial –a Barcelona, Madrid, Mallorca, Sevilla i Galícia–, com a online.

28 DE GENER DE 2012 Especial MÀSTER Les noves tendències de la formació POSTGRAU
Molta economia digital i Internet, internacionalització i especialització per convertir-se en expert en una matèria. Són les principals àrees en auge en els estudis de postgrau. El mercat laboral està molt difícil i cal duplicar esforços per ser un professional al dia. PorQuique Rodríguez la Universitatde Navarra portarà a Madrid màsters del sector de la comunicació MOVIMENTS EN EL SECTOR _ESIC Business &Màrqueting School ha adquirit l’Institut de Comerç Electrònic i Màrqueting Directe (ICEM), segons ha sabut‘Expansió& Empro’. El comprador ja comptava amb el 20% del ICEM i ara s’ha fet amb el 80% restant, per dos milions d’euros. El ICEM, que va facturar 2,4 milions d’euros en 2010 i que passa a integrar-se per complet en ESIC, és un centre de formació presencial i online especialitzat en marketingdigital, directe i relacional. Ara passarà a cridar-se Institut de l’Economia Digital i estarà especialment bolcat en la innovació i el emprendimiento. ESIC és un centre de grau i postgrau amb 46 anys d’activitat, amb xampús principal a Pozuelo de Alarcón (Madrid) i seus a Sevilla, València, Zaragoza, Pamplona, Màlaga, Granada, Bilbao i Barcelona, on fa ja sis anys va establir una aliança estratègica amb l’Institut Superior de màrqueting d’Eduardo Prats. Pertany a la Congregació del Sagrat Cor de Jesús, Pares Reparadores, va facturar 32,5 milions d’euros en 2010 i esperava tancar 2011 en 33,5 milions; té 1.250 alumnes en prostrats de llarga durada a l’any, 290 empleats, i compta amb un centenar de professors a temps complet, un altre centenar a temps parcial i gairebé 400 docents col·laboradors.

ESIC compra un centre ‘digital’
ESIC Business&Màrqueting School ha adquirit l’Institut de Comerç Electrònic i Màrqueting Directe (Icemd), segons ha sabut ‘Expansió & Empro’. El comprador ja comptava amb el 20%del Icemd i ara s’ha fet amb el 80%restant, per dos milions d’euros. El Icemd, que va facturar 2,4 milions d’euros en 2010 i que passa a integrar-se per complet en ESIC, és un centre de formació presencial i online especialitzat en màrqueting digital, directe i relacional.Ara passarà a cridar-se Institut de l’Economia Digital i estarà especialment bolcat en la innovació i el emprendimiento. ESIC és un centre de grau i postgrau amb 46 anys d’activitat, amb campus principal a Pozuelo deAlarcón (Madrid) i seus a Sevilla,València, Zaragoza, Pamplona, Màlaga, Granada, Bilbao i Barcelona, on fa ja sis anys va establir una aliança estratègica amb l’Institut Superior de Márketing d’Eduardo Prats. Pertany a la Congregació del Sagrat Cor de Jesús, Pares Reparadores, va facturar 32,5 milions d’euros en 2010 i esperava tancar2011 en 33,5 milions; té 1.250 alumnes en postgraus de llarga durada a l’any, 290 empleats, i compta amb un centenar de professors a temps complet, un altre centenar a temps parcial i gairebé 400 docents col·laboradors.

Font: notícia diari Expansión 28/01/2012

Fotografia de University of Denver CC,2.0(by-nc-sa)