Les xarxes socials són l’assignatura pendent. Els cal ajuda externa

A les pimes de l’Estat espanyol entenen la importància de les noves tecnologies per impulsar el seu negoci però la majoria, concretament set de cada deu, necessita l’ajuda de tercers perquè per elles mateixes no en saben aprofitar el potencial. És la conclusió principal d’un estudi encarregat per Epson a Coleman Parkes en què es constata que més de la meitat de companyies tenen perfil a Facebook i LinkedIn i una quarta part estan al Twitter.

L’informe, en què s’entrevista 1.250 propietaris de firmes d’entre un i deu treballadors de l’Estat espanyol, italià, francès, alemany i la Gran Bretanya, assegura que les pimes espanyoles “són líders en l’ús d’internet i les xarxes socials”.

Malgrat això, són les que necessiten més ajuda externa en l’àmbit de la informàtica i les noves tecnologies. Per tant, el 92% de les pimes de casa nostra asseguren que amb internet no saben per on començar, en relació amb el 65% a escala europea. A més, tot i que la majoria tenen un perfil corporatiu cibernètic, desconeixen com les xarxes socials poden ajudar a fer-les créixer. Hi estan simplement perquè estar a la xarxa els ajuda a semblar més grans. Ho pensen el 85% de gestors espanyols en relació ambel 15% de britànics.

Font: notícia del Punt d’Avui 12/03/2012