Dos de cada tres usuaris tenen en compte les recomanacions d’altres consumidors abans d’adquirir un producte, segons un estudi d’Initec

Dos de cada tres usuaris tenen en compte les recomanacions dels altres internautes abans de fer una compra ‘on line’. És a dir, valora les opinions d’altres persones abans de comprometre’s amb un producte, i Facebook és la principal plataforma on els consumidors s’informen de les marques. Aquestes són algunes de les conclusions que s’extreuen d’un estudi elaborat per l’empresa de màrqueting digital Initec.

Recomanacions socials

L’enquesta, feta a un total de 800 persones, mostra la importància que han adquirit les xarxes socials en la compra ‘on line’. I és que no només les recomanacions dels altres usuaris es tenen en compte. Altres factors com l’activitat de l’empresa a la qual es vol comprar el producte a les xarxes, i la interacció amb el seu públic a través d’aquestes, són factors “molt importants” per al 77% dels consumidors.

Segons aquest estudi, els consumidors s’informen de les marques principalment a través de Facebook (41%), Twitter (38%) i Instagram (21%). Però, a més d’aquestes xarxes socials, molts dels internautes reconeixen que consulten portals especialitzats (59%) o blogs (31%) per conèixer les opinions d’altres consumidors abans de comprar-ne.

Atenció al client

Les xarxes socials s’han convertit en un canal de comunicació empresa-consumidor, i això suposa una oportunitat per a les marques a l’hora de fidelitzar els seus clients. Per a això, Twitter és la xarxa social preferida per als consumidors per formalitzar les seves queixes. Un 65% dels enquestats assegura haver millorat la seva percepció sobre una empresa després de ser atès a través de les xarxes socials, sobretot gràcies a la rapidesa de resposta que permeten aquestes.

‘Tablets’

Un factor clau per a les empreses, pel que es desprèn d’aquest estudi, és l’adaptació de les pàgines web a ‘smartphones’ i ‘tablets’, i és que les tauletes són el suport preferit per a les compres ‘on line’ per a tres de cada quatre consumidors.

Font: web elperiodico.cat