Segons Pere Rojas, expert en xarxes socials i director de Digital Media, la tendència està clara i és un fet que xarxes socials com Facebook, Tuenti, i fins i tot Twitter, ja s’utilitzen com a eines de posicionament professional i com a trampolins de difusió de la marca personal. En el seu treball diari, a les xarxes socials que fins fa poc eren considerades només com a xarxes d’oci, Rojas ja troba perfils que combinen aspectes personals amb altres més professionals. Per tant, es podria dir que la tendència és que cada vegada més les xarxes socials seran també professionals. A poc a poc, les persones es van adonant que tot el que mostren, publiquen i difonen a qualsevol xarxa, afecta d’alguna o una altra forma el seu futur professional, i influeix de forma directa en les seves oportunitats laborals.

Està clar que el futur que oferien les xarxes socials està mutant a cada segon i que, en els últims temps, han adoptat una visió molt més professional de l’esperada al principi. Rojas recorda que símptomes com l’aplicació per publicar ofertes d’ocupació a Facebook o l’elevat índex acadèmic dels usuaris de Twitter, indiquen que la
tendència serà la professionalització dels nostres perfils a qualsevol xarxa social.

La primera diferenciació en el seu ús entre personal i professional s’està desdibuixant. Tenir un perfil personal, no significa que no es pugui professionalitzar. L’únic secret és mostrar el que es vulgui que es trobi, ja que abusar de la privacitat de les nostres informacions a les xarxes no és ser un ser social. Els seus consells són mesurar les accions, cuidar el contingut, moderar el llenguatge i escollir bé la foto de perfil i seguir usant l’e-mail per a la informació que no es vulgui fer pública.

Per tant, veiem que aquest grau de professionalització no només és important per a les persones, sinó també per als ocupadors, que cada vegada més acudeixen a elles per recaptar major informació sobre els candidats. 

Data d’elaboració: 14/03/2011
Font: Equipos y Talento.
Font de la fotografia: Enrique Dans, CC 2.0 (by)