LinkedIn va protagonitzar el primer d’una fornada d’estrenes en borsa procedents de les noves tecnologies. El seu gran èxit inicial, que va duplicar la valoració de l’empresa en el seu primer dia de cotització, va fer témer a alguns que estiguéssim davant una altra bombolla tecnològica.

Però els resultats del primer trimestre en borsa de la companyia desmenteixen els temors inicials. Els beneficis han pujat un 5,1 per cent, i els ingressos trimestrals van ser de 121 milions de dòlars, un 120 per cent més que l’any anterior. En aquests mesos, la plataforma ha arribat als 120 milions d’usuaris, i ara guanya una mitjana de dos nous cada segon.
Encara que els directius de LinkedIn admeten que part d’aquest èxit es deu a la publicitat que els va donar la sortida a borsa, les seves previsions anuals segueixen sent positives, i per sobre de les estimacions de Wall Street.

La companyia s’ha esforçat en els últims mesos per convertir LinkedIn en un lloc de visita diària, i no ocasional com passava abans. Un butlletí diari de notícies, botons integrats en pàgines externes i facilitats per buscar i oferir feina són algunes de les eines amb les que esperen lluitar contra un Facebook cada vegada més bolcat en l’aspecte professional. De moment, les pàgines vistes des de dispositius mòbils s’han quadruplicat respecte a l’any anterior.

Font i fotografia: notícia Portal Excellence, 23/08/2011