Per què comprar les idees d’emprenedors  quan les millors idees poden tenir-les els empleats?

És la pregunta que més es repeteix en les empreses tecnològiques, que ara busquen dins de les seves parets per trobar la inspiració que necessiten per destacar. El ‘in-prendedor’, o l’emprenedor dins de les empreses, és el tresor més cotitzat per les companyies TIC.

Una de les últimes empreses a posar això en pràctica és LinkedIn, que ha llançat un programa tipus incubadora com van fer ja empreses com Amazon i Google, per animar als seus empleats a desenvolupar serveis per a la plataforma. Els empleats podran dedicar fins a tres mesos a desenvolupar projectes per a la companyia en in-cubator, el nou programa de emprenedoria aprovat ja pels fundadors de l’empresa.

Per poder determinar que els projectes siguin bons, els empleats hauran de sotmetre les seves idees a l’escrutini del cofundador de LinkedIn Reid Hoffman i el CEO Jeff Weinr, entre uns altres, els qui ja han aprovat almenys un projecte, segons apunta un article en The Fast Company sobre el tema.

Això no és solament una oportunitat de negoci, sinó una manera d’involucrar de forma activa als empleats i garantir la seva lleialtat cap al seu projecte i per defecte, la companyia.

Altres empreses han fet esforços semblants: els hackathons, presents en empreses com LinkedIn i Tuenti, són alternatives que han funcionat en el passat. No obstant això, aquest tipus de projectes in-prendedores poden no funcionar en les grans empreses pel repte a canviar l’actitud corporativa i tornar a les arrels emprenedores.

Font i fotografia: notícia de www.ticbeat.com 12/12/2012