Segons un informe de Fnax, la regió on s’espera que el comerç electrònic sorgeixi amb més força en els propers anys serà Llatinoamèrica, on s’estima un creixement del 204% en 2014, seguit molt de prop per la zona configurada per Rússia i els països d’Europa de l’Est, que augmentarà el seu volum en un 184%. Xifra bastant més gran que les de Norteamerica, (98%) i Europa Occidental (84%), que ocupa l’últim lloc d’aquest rànquing.

Segons un informe de Fnax, la regió on s’espera que el comerç electrònic sorgeixi amb més força en els propers anys serà Llatinoamèrica, on s’estima un creixement del 204% en 2014, seguit molt de prop per la zona configurada per Rússia i els països d’Europa de l’Est, que augmentarà el seu volum en un 184%. Xifra bastant més gran que les de Norteamerica, (98%) i Europa Occidental (84%), que ocupa l’últim lloc d’aquest rànquing.

La dada crida l’atenció quan es té en compte que la penetració d’Internet a Llatinoamèrica és relativament baixa ja que només el 36,50% de la població té connexió a Internet, per davant de països com la Xina o l’Índia però molt allunyat d’els nivells de zones com Europa o els Estats Units que arriben a una mitjana de gairebé el 80%. Sobre l’ús d’Internet, algunes de les àrees amb més demandes són les xarxes socials, els blocs i els serveis de missatgeria instantània.

Sobre la tipologia de negocis, el comerç electrònic a Llatinoamèrica està dominat principalment per les companyies dedicades al sector del turisme, que arriben més del 45% del pastís del comerç electrònic. El segueixen les empreses dedicades al retail (34%) i, en tercera posició amb menor activitat, les que se centren en el retail internacional (13%). Una xifra significativa és que la inversió en publicitat en línia el 2009 arribava 1,7 milions de dòlars-un 1,7% de la inversió mundial-, una quantitat que creixi més del doble fins a 2014.

Brasil ambles millors expectatives de futur
Entre els que més han col.laborat en aquest creixement, els líders absoluts són Argentina i Brasil, dominant cada un d’ells en àmbits diferents. Mentre que els carioques dominen les estadístiques relacionades amb l’ús de Twitter a la zona, Argentina ocupa aquesta mateixa posició en el cas de Facebook i és el país amb més penetració del telèfon mòbil, el que suposa un bon nínxol per a nous desafiaments.

L’estudi assenyala que el mercat en línia brasiler és el que sembla copar les millors previsions en els propers anys. El país compta amb un 40% de la població de la qual disposa d’accés a Internet a Llatinoamèrica i compta amb una mitjana de temps de connexió de 24,3 hores al mes, cosa que el fa estar per davant dels seus veïns llatinoamericans. Els analistes esperen que de cara al 2016-any de celebració dels Jocs Olímpics a Rio de Janeiro-les xifres del comerç electrònic engreixin fins en un 178%.

Data d’elaboració: 10/05/2011
Font: notícia ReadWrite, 25/04/2011
Fotografia d’ Osde: CC, 2.0(by-sa)