La marca catalana de cosmètica de luxe crearà la seva primera ‘joint venture’ al Marroc en els propers sis mesos.
La marca cerdanyolenca en cosmètica de luxe Natura Bissé, crearà en els propers sis mesos la seva primera joint venture al Marroc per afrontar el mercat africà. Tal com ha afirmat el director de desenvolupament de negoci de l’empresa, Joaquín Serra, “la previsió inicial és que en tres anys facturem quatre milions d’euros a Àfrica”.
Reforçar la seva presència al Japó, un mercat molt atractiu per a les signatures de luxe, però tal com destaca Serra “amb prudència ja que hi ha moltes marques”, i la seva propera entrada a la Xina, “amb els riscos que comporta entrar en ell i la possibilitat de còpia de la marca” són els països en els quals s’està centrant en aquests moments Natura Bissé. “La voluntat de la companyia és que els mercats emergents incrementin la facturació entre un 15 i un 20 per cent en els propers tres anys” matisa Serra.
Mercats internacionals
L’empresa fabrica 300 referències de 12 línies de producte al Parc Tecnològic del Vallés i comercialitza els seus productes a més de 30 països a través de les filials que té als Estats Units, Mèxic i Dubai i de la seva delegació a Londres.
Sobre la primera tenda que Natura Bissé ha obert a Hong Kong, Fisas considera que encara és aviat per fer estimacions, però preveu que per als propers 18 mesos facturi entre 750.000 i un milió i mig d’euros.
Des que en 1995 va començar la seva marxa internacional al mercat nord-americà, centra ara els seus plans de creixement als mercats emergents.
Més de la meitat dels 36 milions que va facturar en 2011 va ser gràcies al comportament dels mercats internacionals. Espanya representa el 36 per cent de les vendes, Estats Units un 30 per cent i la resta de mercats suposen el 34 per cent de la facturació. “Aquest 2012 esperem tancar l’any amb un creixement d’entre un 8 i un 10 per cent. Espanya ha baixat un 2 per cent, Europa està creixent un 15 per cent i Estats Units millora un 16 per cent” precisa Serra.
L’empresa, que ven els seus productes a consumidors finals i en spas, centres de bellesa i magatzems de luxe, valora l’índex de repetició de compra dels seus productes, que és d’un 75 per cent.
Font: notícia de www.eleconomista.es 08/10/2012