Internet, les xarxes socials i la innovació en les TIC són tres elements que han influït en l’evolució del sistema financer internacional.Aquests tres àmbits han revolucionat les nostres vides, i han canviat la manera d’accedir als mercats. Amb elles ha nascut una nova etapa l’economia digital. Amb les noves tecnologies, el temps i la distància deixen de ser obstacles i els continguts poden dirigir-se a una audiència massiva o un petit grup d’experts. Les xarxes d’informació, com Internet no coneixen les fronteres. A la pràctica, les empreses estan començant a utilitzar Internet com un nou canal de vendes, substituint les visites personals, correu i telèfon per comandes electrònics, ja que gestionar una comanda per Internet costa un 5% menys que fer-ho per vies tradicionals.

Després de la irrupció dels bancs en Internet, la nostra manera de gestionar les coses ha canviat. Ja podem oblidar, de fer cues eternes davant la finestreta del banc ara n’hi ha prou amb un clic per poder gestionar la petició. Aquesta transformació social dels costums i hàbits dels consumidors ha aconseguit evolucionar les necessitats de les persones, i imposar noves regles de la forma de desenvolupament de l’ésser humà.

Doncs bé, dins de tot aquest desenvolupament de productes de mercat per als consumidors s’ha posat en marxa un sistema de préstecs en línia. Una de les empreses pioneres en desenvolupar aquest servei ha estat Weemba.

Es tracta d’una plataforma en la qual els propis consumidors poden anunciar una sol·licitud de préstec. D’aquesta manera, Weemba posa l’usuari en contacte amb les entitats financeres que operen amb ells. Així, les empreses poden estudiar la viabilitat d’una sol·licitud a través de la plataforma.

I, d’aquesta manera, els usuaris es podran estalviar d’anar a cada entitat financera de manera individual, deixant enrere el sistema tradicional i estalviar temps a l’hora de buscar un préstec.

Dats d’elaboració: 21.11.2011
Font: Noticia de TICbeat.com, 21.11.2011
Fotografia: logo Weemba.