Fa pocs anys, les grans estrelles del saló eren els telèfons intel·ligents de penúltima generació. Després, ho van ser les tauletes i, més tard, les xarxes ultraràpides.

En l’edició del 2014 del Mobile World Congress (MWC) els autèntics protagonistes tenen un nom impronunciable, wearable (portable, vestible): articles habituals com ara polseres, rellotges, samarretes o penjolls dotats ara d’una certa intel·ligència per fer la vida de l’usuari una mica més fàcil.

Apple havia de ser el gran precursor d’aquesta tecnologia, però el seu rellotge intel·ligent no acaba d’arribar. Mentrestant, la competència de totes les nacionalitats s’ha llançat a investigar i, ara, se’n comencen a veure els resultats. I a no defraudar.

Mentre s’espera el llançament de les Google Glass (unes ulleres amb una minipantalla), Samsung ha renovat la seva gamma de rellotges intel·ligents: abandonen Android i es passen a Tizen. Amb els Gear es poden rebre notificacions, fer trucades, comptar passos… La firma també va llançar una versió en polsera: la Gear Fit, amb pantalla d’1,84 polzades corbada Amoled.

És en aquesta categoria on s’han mostrat més novetats. Sony també ha llançat la Sony Smartband: amb bluetooth, no només mesura constants vitals, sinó que també crea un registre complementat amb les notificacions de Facebook o les fotos fetes per crear un autèntic diari vital de l’usuari.

Huawei i LG també van presentar les seves polseres, Qualcomm un rellotge intel·ligent… Però aquesta tecnologia serveix per a molt més.

A l’estand de la japonesa Docomo, una de les firmes que cada any presenta més innovacions, hi ha una aplicació pràctica de com dotar d’intel·ligència unes ulleres: equipades amb una càmera, aquestes es connecten a internet i fan una traducció instantània sobre el menú d’un restaurant. També tenen una solució de roba intel·ligent: sensors en una samarreta envien les constants vitals als metges i, en cas de problemes, avisen una ambulància.

«Són una tendència tecnològica de gran projecció en el mercat i, en el futur, compartiran protagonisme amb el mòbil. Canviaran la manera com entenem la tecnologia i les nostres vides», afirma Daniel Hernández, director de la unitat de dispositius wearables de Telefónica.

Font: web elperiodico.cat