L’XPatient Barcelona Congress és una de les accions principals impulsada per l’XPA Barcelona (Experiència del Pacient) -una comunitat de pràctica que aglutina institucions de l’àmbit hospitalari, tecnològic, de la recerca i l’administració- per tal de transformar el model assistencial i que aquest situï el pacient com a l’element clau i prioritari.

En el congrés es donaran a conèixer les conclusions extretes dels tallers i activitats pròpies de l’XPA Barcelona i es convidarà a la comunitat mèdica a participar dels resultats extrets, per tal de fer aflorar les iniciatives i bones pràctiques i ajudar a implementar-les en el sistema de salut.

A qui s’adreça: 

  • -Pacients, cuidadors i familiars
  • -Associacions de pacients i entitats del 3r sector dedicades a l’atenció del pacient
  • -Entitats de recerca aplicada al sector assistencial (Universitats, centres tecnològics, etc.)
  • -Administracions públiques i entitats privades amb capacitat de decisió sobre l’adopció de noves solucions i pràctiques que millorin la qualitat assistencial del pacient
  • -Empreses de serveis i empreses de tecnologies amb solucions per a la millora de la qualitat assistencial

La tecnologia juga un paper clau quan es parla de l’experiència del pacient. La tecnologia pot ajudar decisivament a recollir el feed-back del pacient (senyals, apps, preguntes…). Però a través de la tecnologia també es pot millorar l’experiència del pacient: informació, intervencions terapèutiques (realitat virtual), alarmes…

Plantejar projectes de cocreació amb la participació dels pacients requereix habilitats en la gestió de grups de treball (amb una aproximació propera al design thinking).

L’experiència del pacient es considera un dels tres pilars de la qualitat, juntament amb la seguretat i l’efectivitat.

Dates: 29 i 30 de setembre.

Format: Virtual.

Més informació:

https://xpatientbcncongress.com/